یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
گزیده اشعار بهروز یاسمی منتشر می‌شود

گزیده اشعار بهروز یاسمی، به زودی راهی بازار کتاب خواهد شد.

بهروز یاسمی، شاعر و منتقد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: کتاب «عاشقی جرم قشنگی است» قرار بود پنج سال پیش از سوی انتشارات تکا راهی بازار کتاب شود که بنا به دلایلی این امر محقق نشد. اما تا چند وقت دیگر آن را به ناشر خواهم سپرد.
 
وی افزود: این کتاب گزیده‌ای از اشعار «همان گناه همیشه» و «تقویم گناهان تازه» است و شعرهای جدید مرا نیز دربرمی‌گیرد. این دفتر مجموعه‌ای از غزل، مثنوی، چهارپاره و چند کار نیمایی و سپید است.
 
این شاعر ادامه داد: هنوز کتاب «عاشقی جرم قشنگی است» را به ناشر نسپرده‌ام اما احتمال دارد که انتشارات مروارید آن را راهی بازار کتاب کند. کارهای جدید در این مجموعه با دو دفتر قبلی تفاوت‌هایی دارد. برخی دوستان شاعر و نویسنده به من توصیه کردند که بعد از چاپ مجموعه شعر جدیدم این گزیده را آماده کنم. اما تصمیم دارم که پیش از هر مجموعه دیگری این کتاب به ویترین کتاب‌فروشی‌ها راه یابد.
 
شاعر «همان گناه همیشه» توضیح داد: شعرهای اخیرم در مجموعه «عاشقی جرم قشنگی است» ویژگی‌های فرمی و مضمونی تازه‌ای دارند و از مضمون‌های فلسفی و اجتماعی در این آثار بهره  برده‌ام. در این دفتر وزن‌هایی را به کار برده‌ام که کمتر از آن‌ها استفاده شده است.
 
بهروز یاسمی متولد 1347 ایلام است . از میان کتاب‌های او می‌توان به «همان گناه همیشه»، «تقویم گناهان تازه» و «گزیده ادبیات معاصر» اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها