پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
افشین هاشمی: لذت خواندن نمایشنامه را در «سه خواهر و دیگران» تجربه کنید

افشین هاشمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، کتاب «سه خواهر و دیگران» را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این نمایشنامه ترکیبی بدیع از نمایشنامه «سه خواهر» چخوف و سایر آثار این نویسنده است که با پرداختی خوب از سوی حمید امجد نوشته شده. افرادی که می‌خواهند لذت خواندن نمایشنامه را تجربه کنند این کتاب را بخوانند.

افشین هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان عنوان کرد: یکی از کتاب‌هایی که خواندم و بسیار توجه من را به خود جلب کرد، نمایشنامه «سه خواهر و دیگران» نوشته حمید امجد بوده است.

وی افزود: حمید امجد در این اثر ترکیبی بدیع از نمایشنامه «سه خواهر» چخوف و چند نمایشنامه دیگر از این نویسنده را ارائه کرده که این تلفیق با پرداخت خوب نویسنده، منجر به خلق اثری زیبا و جذاب شده است. البته نویسنده در این متن ارجاعاتی به جهان نمایشنامه «شاه لیر» اثر شکسپیر و همچنین امکانات نمایش ایرانی داشته است از این‌رو به تمام افرادی که می‌خواهند لذت خواندن یک نمایشنامه را تجربه کنند، خواندن «سه خواهر و دیگران» را پیشنهاد می‌کنم.

هاشمی در ادامه درباره جدیدترین آثار منتشر شده خود در حوزه نمایشنامه نویسی اشاره کرد و گفت: به تازگی دو کتاب «شیرهای خان بابا سلطنه» و «عشق من: حامد بهداد» از سوی انتشارات مروارید و «پرواز به تاریکی» را هم با همکاری انتشارات افراز منتشر کرده‌ام و خواندن این آثار را هم به همه علاقه‌مندان حوزه هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌کنم.

نمایشنامه «شیرهای خان بابا سلطنه» نوشته افشین هاشمی اثری طنازانه است که قصه آن در شهری قدیمی اتفاق می‌افتد. این کتاب ضمن روایت داستان خود، نکات پند آموزی را نیز به مخاطب ارائه می‌دهد.

هاشمی همچنین نمایشنامه «عشق من: حامد بهداد» را بر اساس نمایشنامه «رضا بیک ایمانوردی» به نویسندگی ابراهیم مکی و نمایشنامه «پرواز به تاریکی» را بر اساس برگردانِ مرحوم هوشنگ حسامی از نمایشنامه «عقابی با دوسر» اثر ژان کوکتو و با بهره گیری از بعضی شعرهای شاعران معاصر جهان، نوشته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب «سه خواهر و دیگران» به لینک زیر مراجعه کنید:

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها