دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
کلیات خیالی بخارایی به انضمام اشعار تازه‌یاب منتشر می‌شود/کتاب‌های در دست انتشار بهداروند

اکبر بهداروند گفت: «کلیات خیالی بخارایی» به انضمام انتشار اشعار تازه‌یاب این شاعر که در هیچ نسخه دیگری وجود نداشته کاری در دست انتشار است و تا چند ماه دیگر منتشر می‌شود.

بهداروند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: قبل از من روانشاد عزیز دولت‌آبادی 43 سال پیش «کلیات خیالی بخارایی» را در تبریز چاپ کرده است. نگاه من نگاه تازه‌ای به کلیات خیالی بخارایی است و مقدمه‌ای جامع و کامل نیز درباره آن نوشته‌ام. من این کتاب را به شیوه‌ای جدید تصحیح کرده‌ام.
 
وی ادامه داد: غزلیات طالب آملی را تصحیح کرده‌ام و مقالات بیدل‌شناسی من نیز جمع‌آوری شده. چندین کتاب از خودم با عنوان «اندیمشک خنیاگر پیر» که مجموعه غزلیات من است از سوی نشر شانی کرج منتشر خواهد شد. یک کتاب دیگر با عنوان «اندیمشک و اندوه کُنار» است که آن هم مجموعه غزلیات من است و انتشارات فصل پنجم به چاپ می‌رساند.
 
این شاعر اهل بیت(ع) یادآور شد: کلیات خیالی بخارایی، مقالات بیدل شناسی و غزلیات طالب آملی را نشر نقش جهان و گستره منتشر می‌کند که زیرمجموعه انتشارات خوارزمی‌اند.
 
بهداروند اضافه کرد: مجموعه رباعیاتم با عنوان «آه چه حالی است مرا» از سوی انتشارات دیباچه کرمانشاه به چاپ خواهد رسید. مجموعه غزلیات بیدل دهلوی را که آخرین نسخه بیدل از غزلیات بیدل دهلوی است یک ناشر شهرستانی منتشر می‌کند که زیر چاپ است.
 
بهداروند متولد 1329 شهرستان اندیمشک است. «کليات محتشم کاشاني»، «کليات اقبال لاهوري»، «ديوان حافظ»، «گلستان سعدي»، «نگار دانش»، «از تبار شبنم»،«آواز سبز ايل»، «آينه مهر» ،«چکامه زخم»، «کليات سه جلدي بيدل دهلوي» «نثرهاي بيدل»، «رباعيات بيدل»، «غزليات بيدل دهلوی» (سه‌جلد)، «غزليات بيدل دهلوي»(یک جلد)، «مثنوي هاي بيدل دهلوي»، «نثرهاي بيدل دهلوی»، «تبسم يک قافله آه»، «مقالات اقبال شناسی»، «غزليات ظهوري ترشيزي»، «رباعيات ظهوري ترشيزي»، «کليات ملک قمی»، «کليات واعظ قزويني»، «شهربانو و خاکسترهای سرد»، «مقالات بيدل شناسی»، «کليات ظهير فاريابی»، «دوبيتي از مشروطه تا امروز»، «کليات طبيب اصفهاني» و «فرهنگ رشيدي» از آثار تحقيقی و تصحیحی او به شمار می‌آیند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها