سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
همکاری پُست و خانه کتاب برای راه‌اندازی بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کتاب

مدیران عامل شرکت پُست جمهوری اسلامی ایران و مؤسسه خانه کتاب با یکدیگر دیدار و درباره همکاری‌های مشترک گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجید غلامی‌جلیسه، مدیر عامل مؤسسه خانه کتاب در دیدار با حسین مهری، مدیر عامل شرکت پُست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: خانه کتاب بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی کتاب ایران را در اختیار دارد و بر همین اساس مهم‌ترین و تنها مرکز اطلاع‌رسانی جامع کتاب در کشور محسوب می‌شود که مخاطبان از طریق تلفن یا اینترنت می‌توانند اطلاعات کتاب مورد نظر خود را از این بانک دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به یک میلیون عنوان کتاب در بانک اطلاعاتی خانه کتاب موجود است که تاکنون این اطلاعات به شکل‌های گوناگون همچون کتابشناسی ماه و کارنامه نشر ایران منتشر و در اختیار مخاطبان کتاب قرار داده شده است.

غلامی‌جلیسه با بیان این‌که «تاکنون از این بانک اطلاعاتی تنها برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شد اما به تازگی تصمیم گرفته شده تا این اطلاعات در اختیار چرخه اقتصاد نشر کشور نیز قرار داده شود، اظهار کرد: بر اساس این تصمیم یک فروشگاه اینترنتی بزرگ در دست راه‌اندازی است که همه ناشران فعال کشور می‌توانند در این فروشگاه یک کتابفروشی ویژه کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات خود داشته باشند.

وی توضیح داد: روال کار به این صورت است که در این فروشگاه اینترنتی به هر ناشر یک صفحه ویژه اختصاص داده شده که کتاب‌های منتشر شده توسط آن انتشارات در این فروشگاه عرضه می‌شود.

مدیر عامل مؤسسه خانه کتاب افزود: در حال حاضر تفاهمنامه همکاری با بیش از 1500 ناشر برای عرضه کتاب‌هایشان در این فروشگاه به امضا رسیده و بیش از 1000 ناشر نسبت به راه‌اندازی فروشگاه و عرضه کتاب‌هایشان در ویترین این فروشگاه اقدام کرده‌اند.

غلامی‌جلیسه ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم همه ناشران فعال کشور که حدود 5 هزار ناشر است در این فروشگاه حضور یابند. در حال حاضر هم تعداد کتاب‌های عرضه شده در این فروشگاه 50 هزار عنوان است که پیش‌بینی می‌کنیم به 100 هزار عنوان هم برسد.

وی همچنین با اشاره به مشکل توزیع کتاب در کشور، گفت: البته در برنامه‌ریزی ما حضور کتابفروشان هم در این فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته شده که در فاز بعدی انجام خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب اظهار کرد: در این فروشگاه شرکت پُست به دلیل انتقال کتاب از فروشگاه به مقصد نقش مهمی خواهد داشت. این فروشگاه سه ضلع دارد که یک ضلع آن پُست، یک ضلع خانه کتاب و یک ضلع دیگر ناشران و کتابفروشان هستند.

غلامی‌جلیسه ابراز امیدواری کرد که شرکت پُست با همکاری در این فروشگاه و ارائه تسهیلات و تخفیف بتواند نقش موثری در چرخه اقتصاد نشر کشور داشته باشد.


اگر هزینه ارسال کمتر شود درخواست کتاب بیشتر می‌شود
حسین مهری، مدیر عامل شرکت پُست جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از آمادگی این شرکت برای تاثیرگذاری مثبت در ترویج کتابخوانی خبر داد و بیان کرد: شرکت پُست جمهوری اسلامی ایران حاضر است در صورت همکاری نهادهای دیگر بخش زیادی از هزینه‌های ارسال را کم کند تا رغبت بیشتری برای خرید اینترنتی کتاب ایجاد شود.

وی مشکل توزیع کتاب در ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر هزینه ارسال کمتر شود، درخواست کتاب هم بیشتر می‌شود و تا حد زیادی می‌توان از این طریق مشکل توزیع کتاب را مرتفع کرد.

مدیرعامل شرکت پُست جمهوری اسلامی ایران با استقبال از طرح راه‌اندازی بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ایران، گفت: این طرح بسیار مطلوب و مناسب است و شرکت پُست با همکاری در این طرح و طرح‌های اینچنینی که به گسترش کتابخوانی کمک کند احساس می‌کند کار مفیدی انجام داده و به تحول مثبت کشور کمک کرده است.

مدیر عامل شرکت پُست بر برنامه‌ریزی و انجام تبلیغات گسترده برای این فروشگاه تاکید کرد و گفت: شرکت پُست هم در تبلیغات این فروشگاه حاضر به همکاری است و آمادگی خود را برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ این فروشگاه اعلام می‌کنیم.

مهری ادامه داد: شرکت پُست آمادگی دارد بسته‌های تبلیغی این فروشگاه در همه دفاتر پستی روستاهای کشور و نیز دفاتر ITC توزیع و عرضه شود.

وی در این جلسه همچنین برای ارائه تخفیف ویژه در هزینه‌های سامانه گیت وِی به ناشران حاضر در این فروشگاه قول مساعد داد و گفت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن این فروشگاه، شرکت پُست حاضر به همکاری بیشتر خواهد بود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها