جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
سطح کیفی کتاب‌ها نسبت به سال گذشته بهتر است

مصطفی رحماندوست، نویسنده کودک و نوجوان در غرفه خبرگزاری کتاب ایران مستقر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافت و گفت: سطح کیفی کتاب‌های بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه کتاب تهران نسبت به سال گذشته، بهتر است.

رحماندوست در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: متأسفانه امسال نیز مانند سال‌های گذشته غرفه‌های کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران در زیر چادر برپا شده است؛ هوا به شدت گرم است و این موضوع، خرید کتاب برای کودکان به ویژه برای دختران با حجاب چادر را با سختی همراه کرده است؛ در مجموع باید شرایطی فراهم شود تا کودکان و نوجوانان با آرامش خاطر، کتاب انتخاب کنند. همچنین باید استراحتگاه‌هایی تعبیه شوند تا این قشر از جامعه برای تجدید قوا به این مکان‌ها مراجعه کنند.
 
وی مصلای امام خمینی (ره) را مکان نامناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران دانست و گفت:‌ مصلا مکانی برای عبادت و نماز خواندن است. این نمایشگاه در نخستین دوره‌های خود در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شد؛ چون این مکان برای برپایی نمایشگاه کتاب طراحی و راه‌اندازی شده است، مشکلات کنونی مصلای امام خمینی (ره)، آمادگی برپایی این رویداد فرهنگی را ندارد.
 
رحماندوست در پاسخ به این پرسش که «امسال برخی امور نمایشگاه کتاب تهران به بخش خصوصی واگذار شده است؛ نظر شما در این مورد چیست؟» گفت: معتقدم تا حد ممکن هر چیزی از دولت فاصله بگیرد و به اهل آن سپرده شود، امکان موفقیتش بیشتر است اما این‌که بخش خصوصی نشر امسال بتواند این وظیفه را به خوبی ادا کند یا خیر، نیاز به بررسی دارد.
 
این نویسنده کودک و نوجوان درباره سطح کیفی کتاب‌های بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، گفت:‌ امسال سطح کیفی کتاب‌های کودک و نوجوان نسبت به سال‌های گذشته بهتر است اما متأسفانه وقتی با ناشران صحبت می‌کردم، از کمبود خریداران کتاب ناراحت بودند.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌‌وگو با جهان» از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها