پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
داستان کوچکترین نویسنده در بزرگترین نمایشگاه کتاب رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «چرا آدم‌ها ما را دوست ندارند‌» نوشته سونیا‌ ملک‌زاده‌، کوچک‌‌ترین نویسنده‌ بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب عصر امروز (پنجشنبه 17 اردیبهشت 94) در سرای اهل‌قلم کودک و نوجوان بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران‌ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مراسم رونمایی از کتاب «چرا آدم‌ها ما را دوست ندارند‌» نوشته سونیا‌ ملک‌زاده‌، کوچک‌‌ترین نویسنده‌ بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب عصر امروز (پنجشنبه 17 اردیبهشت 94) با حضور زهرا برقانی‌، مدیر انتشارات‌‌چرخ‌وفلک، سونیا ملک‌زاده‌ و انیس تبرّایی‌ در سرای اهل‌قلم کودک و نوجوان بیست‌ و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران‌ برگزار شد.
 
میر نشر چرخ و فلک در این مراسم گفت: وقتی خانواده ملک‌زاده، کتاب  «چرا آدم‌ها ما را دوست ندارند‌» را برای چاپ به انتشارات چرخ و فلک آوردند، شوق و ذوق بسیار زیادی داشتند و تصمیم گرفتیم این کتاب را در صورت تصویب شدن در شورای بررسی کتابمان، منتشر کنیم.
 
زهرا برقانی ادامه داد: ما پروژه‌ای در زمینه ترویج خواندن در میان کودکان داشتیم و اینکه کودکی خودش کتابی بنویسد و برای چاپ به ما بدهد برایمان بسیار جالب بود.
 
سونیا ملک‌زاده‌ درباره‌ کتابش گفت‌: من علاقه زیادی به محیط زیست‌ دارم‌ و تلاش کردم‌ در قالب این داستان‌ کودکان همسن‌و سال خودم را به حفاظت از محیط‌ زیست‌ تشویق و ترغیب کنم‌. علاوه بر این کتاب دیگری نیز با عنوان‌ «چرا آب را هدر می‌دهیم» در دست‌ نوشتن دارم‌. در این کتاب ماجرای خانواده‌ای را برای کودکان‌ بیان خواهم کرد‌ که در مصرف آب‌ صرفه‌جویی نمی‌کند‌.
 
مادر سونیا، نیز در این مراسم گفت: فرزندم علاقه زیادی به مطالعه دارد و هر شب برایش یک قصه‌ می‌خوانم تا بخوابد.‌ سونیا کتابخانه بسیار بزرگی دارد و در کتابخانه‌اش 180 کتاب داستان با موضوعات مختلف دارد‌.
 
وی افزود: سونیا تا به حال 9 قصه گفته‌ و چون خودش هنوز پنج سال دارد و قادر به خواندن و نوشتن نیست، من آنها را می‌نویسم‌. تا به حال یکی از این داستان‌ها را از سوی نشر چرخ‌وفلک منتشر کرده‌ایم. سونیا از سن 2 سالگی از روی تصاویر کتاب‌های داستان‌ می‌توانست‌ ماجرای آن کتاب را تعریف کند همچنین‌ برای تصاویر مختلف داستان می‌ساخت و من داستان‌هایش را یادداشت می‌کردم.
 
وی ادامه داد: سونیا علاقه زیادی به‌ کتاب‌خواندن دارد و من کتاب‌ها را برای او می‌خوانم‌. در حال حاضر نیز مشغول خواندن کتاب‌ «افسانه‌های ملل» برای او هستم. او علاقه زیادی به کتاب‌های شعر کودک دارد و بیشتر وقتش را در منزل صرف کشیدن نقاشی و یا کتاب‌خواندن می‌کند.
 
انیس تبرّایی، تصویرگر کتاب «چرا آدم‌ها ما را دوست ندارند» نیز در این مراسم گفت: تا به حال متن‌های زیادی برای تصویرگری به من سپرده شده است که من برخی از آنها را برای تصویر‌گری نپسندیده‌ام‌ زیرا فضای زیادی برای خلاقیت‌ و تصویر‌سازی‌ در متن داستان‌ها‌ وجود نداشته است‌.
 
وی افزود: زمانی که کتاب «چرا آدم‌ها ما را دوست ندارند» را برای تصویر‌گری به من دادند، متن داستان برایم جالب بود و به آن علاقه‌مند شدم‌ زیرا‌ متن داستان‌ فضای بسیار گسترده‌ای را برای تخیل و خلاقیت‌ یک تصویر‌گر فراهم می‌کرد‌ از طرفی نثر کتاب نیز بسیار ساده‌، روان و کودکانه بود و من از تصویر‌سازی برای این کتاب لذت بردم.

سرای اهل قلم کودک و نوجوان تا پایان بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پذیرای علاقه‌مندان به شرکت در نشست‌های این حوزه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها