جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
نمایشگاه کتاب محلی برای دیده شدن کتاب‌های نویسندگان جوان است

بلقیس سلیمانی گفت: نمایش آثار مختلف جوانان که این روزها شاهد آن هستیم، باعث دیده شدن صداها و نگاه‌های متفاوت در جامعه خواهد شد و امکان انتخاب کتابخوان‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بلقیس سلیمانی، نویسنده و پژوهشگر درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وفور نعمت بسیاری است و کتاب‌های بسیاری چاپ شده‌اند و در میان آنها نیز کتاب‌های چاپ اولی بسیاری به چشم می‌خورد. این امر به ویژه این‌که آثار جوانان منتشر و دیده می‌شود، بسیار خوب است، با این حال بسیاری از آثاری که از جوانان منتشر می‌شود، شمارگان بالایی ندارند اما امیدوارم مخاطب داشته باشند.

وی افزود: در مجموع از وضعیت نمایشگاه کتاب راضی هستم و اینکه تمام ناشران داخلی در یک سالن جمع شده‌اند، کار خوبی است. با این حال برگزاری جلسات نقد در نمایشگاه امر مهمی است و بهتر است فضای نمایشگاه از فضای خرید و فروش صرف و فروشگاهی بزرگ دور و به فضای فرهنگی نزدیکتر شود. نمایشگاه کتاب باید مکانی باشد برای دیدار نویسندگان با یکدیگر و با ناشران تا درباره انتشارات و جریان نشر نقد صورت بگیرد و شمایل فرهنگی به نمایشگاه دهد.

سلیمانی که با چاپ نخست کتاب «من از گورانی‌ها می‌ترسم» و چاپ سوم «روز خرگوش» به نمایشگاه بیست و هشتم می‌آید، اظهار کرد: باید نهادهای خصوصی و فرهنگی در سرای اهل قلم مشارکت کنند و برنامه‌ریزی آن به تنهایی در دست یک نهاد دولتی نباشد تا همه بتوانند جلسات خودشان را درباره کتاب و کتابخوانی برعهده بگیرند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها