
«مدیریت اینترنت و شبکههای اجتماعی در خانواده» کتاب شد/ عرضه دومین کتاب از مجموعه «کتاب سبک زندگی در عصر رسانه»
کتاب «مدیریت اینترنت و شبکههای اجتماعی در خانواده» با هدف توسعه ارتقا سطح سواد رسانهای خانواده ایرانی به قلم فاطمه قدیانی روانه بازار نشر شده است.
در بخشهای مختلف کتابها ابتدا خود خانوادهها اطلاعات آموزشی دریافت میکنند و در گام بعد سواد رسانهای را به فرزندان خود آموزش میدهند رویکرد نویسنده در این کتابها تنها سلبی و کنترلکننده نیست و سعی شده تا با رویکردی مثبت ویژگیهای سودمند رسانهها توسط خانوادهها به فرزندان آموزش داده شود.
دومین کتاب این مجموعه با عنوان «مدیریت اینترنت و شبکههای اجتماعی در خانواده» توسط فاطمه قدیانی کارشناس ارشد مدیریت رسانه نگاشته شده است.
کتاب حاضر در پنج فصل سامان یافته است. درباره اینترنت چه میدانیم؟، طرح جدید خانواده نسل اینترنت، دانش قدرت است، خطرات اینترنت و شبکههای اجتماعی کدام است؟ و مقرراتگذاری و نحوه برخورد پدر و مادرها عناوین فصول اصلی این کتاب هستند.
در فصل نخست کتاب به تفکرات قالبی درباره اینترنت و ویژگیهای نسل اینترنت اشاره شده است. مولف در فصل دوم به تفصیل درباره مدلهای والدینگری در عصر اینترنت پرداخته و نهایتاً درباره شیوههای سهگانه مواجهه والدین با فرزندان توضیحاتی ارائه شده است. نویسنده در فصل سوم کتاب به اثرات مثبت استفاده از اینترنت و مدلهای مختلف یادگیری در دو مقطع سنی کودکان زیر 7 سال و کودکان بالای 7 سال از این رسانه اشاره کرده است. در فصل چهارم نیز به انواع خطرات اینترنتی مثل پورنوگرافی، قلدری مجازی، اعتیاد اینترنتی و بازیهای آن چگونگی آموزش فرزندان برای دوری از این خطرات پرداخته است. در فصل پنجم کتاب نیز راهکارهای عملی تفکیک سنی کودک و نوجوان برای گذاشتن مقررات استفاده از اینترنت در دورههای مختلف سنی چون کودکی اول، کودکی دوم و دوره نوجوانی ارائه شده است.
فاطمه قدیانی پیش از این تالیف کتاب «آموزش سواد رسانهای به فرزندان» را که در سال 91 منتشر شده است، در کارنامه کاری خود دارد. «مدیریت اینترنت و شبکههای اجتماعی در خانواده» دومین کتاب وی، با شمارگان سه هزار نسخه در 94 صفحه به بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات یادآفرین منتشر شده است.
نظر شما