جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
سمت با 1800 عنوان کتاب به نمایشگاه 28 می‌آید

سیمین هاشمی، مدیر روابط عمومی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) از عرضه یک‌هزار و 800 عنوان کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

سیمین هاشمی، مدیر روابط عمومی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره نحوه حضور سمت در بیست‌ و ‌هشتمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: «سمت» با یک‌هزار و 800 عنوان کتاب، شامل بیش از 100 عنوان چاپ نخست در همه حوزه‌های علوم انسانی مانند مدیریت، علوم‌تربیتی، روان‌شناسی و تربیت‌بدنی در نمایشگاه امسال حضور خواهد داشت.   
 
وی با اشاره به اهداف سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها در ارتقاء سطح کیفی و کمی منابع درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی با تأکید بر پژوهش و مشکلات اقتصادی در حوزه نشر افزود: «سمت» به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و در راستای همدلی و هم‌زبانی با مخاطبان، کتاب‌های خود را در مقایسه با سایر ناشران به بهای کمتر از يک‌دوم تا حدود دو‌سوم و سه پنجم بهای بازار عرضه می‌کند.
 
هاشمی گفت: مخاطبان کتاب‌های «سمت» پیش از مراجعه به نمایشگاه، از تازه‌های نشر این سازمان با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی «سمت» و «مؤسسه خانه کتاب» مراجعه کنند.    
 
مدیر روابط عمومی «سمت» با اشاره به استقبال مخاطبان از کتاب‌های این سازمان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود کتاب‌‌هایی با موضوعات مدیریت، حقوق، علوم‌تربیتی و ادبیات فارسی بیشترین مخاطب را به خود اختصاص دهند.  

وی در ادامه درباره ارتباط با ناشران خارجی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «سمت» با کشو‌رهای افغانستان، عراق و سوریه در حد وزرای علوم و با یکی از ناشران مطرح روسی در ارتباط است.

هاشمی افزود: از سال 83 که با وزارت علوم افغانستان تفاهم‌نامه امضا شد، 900 عنوان کتاب درسی دانشگاهی در دانشگاه‌های این کشور، در همان قالب دانشگاه‌های ایران تدریس می‌‌شود. 


بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 16 تا 26 اردیبهشت 94، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان اهالی و دوستداران کتاب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها