پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
واکنش مخاطب داستان مهم است‏، نه پرفروش‌های قلابی و جوایز کتاب/«بو» اثری سختخوان است

یوسف انصاری که این روزها رمان «بو» را می نویسد، آن را اثری سخت نویس توصیف کرد و درباره تجدید چاپ رمان «امروز شنبه» گفت: برای من نه جوایز ادبی اهمیتی دارند و نه مثلا پرفروش‌های قلابی، بلکه تنها چیزی که فکر می کنم مهم است، خود کتاب و واکنش مخاطب به آن است و فروشی که گرچه کند، ولی ادامه‌دار باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «امروز شنبه» نخستین اثر داستانی یوسف انصاری است که نامزد جوایز متعددی چون مهرگان ادب و متفاوت ترین رمان شده است.

انصاری درباره تجدید چاپ این رمان گفت: این کتاب در نمایشگاه سال 1390 منتشر شد و هر چند بعد از سه سال تجدید چاپ می‌شود، ولی خوشحالم که بگویم هر چند به کندی ولی همیشه فروش داشته است و خیلی‌ها بعد از انتشار رمان «ابن‌الوقت» دنبال کتاب بودند ولی کتاب در بازار موجود نبود.

وی اضافه کرد: برای من نه جوایز ادبی اهمیتی دارند و نه مثلا پرفروش‌های قلابی بلکه تنها چیزی که برایم مهم است خود کتاب و واکنش مخاطب به آن است و فروشی که گرچه کند ولی ادامه‌دار باشد. از «امروز شنبه» واکنش‌های خوبی گرفته بودم و فکر می‌کنم داستان‌های کتاب هنوز آن تازگی زمان انتشارش را دارند.

نویسنده‌ رمان «ابن‌الوقت» که این روزها رمانی به نام «بو» را می نویسد، درباره‌ آن توضیح داد: فقط می‌توانم بگویم اگر از پس نوشتن‌اش بربیایم بی‌شک مهم ترین رمانی خواهد بود که از من منتشر می‌شود. بو، رمان متعارفی نیست. همان‌قدر که نوشتن‌اش سخت است خواندن آن هم به همین اندازه سخت خواهد بود.

چاپ دوم «امروز شنبه» با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 6 هزار و ششصد تومان از سوی نشر افراز منتشر شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها