شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کتاب یکی از پایه‌های اساسی توسعه فرهنگی کشور است

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در جشنواره پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب گفت: ما کتاب را یکی از پایه‌های اساسی توسعه فرهنگی کشور می‌دانیم و همه کشور باید برای رسیدن به این هدف دست به دست هم دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آئین انتخاب پایتخت کتاب ایران و در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور چه کارهایی انجام داده، گفت: وزارت ارشاد برای راه اندازی نهضت کتابخوانی که یک نهضت مقدس است، کارهای زیادی را انجام داده است؛ از جمله برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که سالانه برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جزو مواردی است که علاوه بر ناشران و نویسندگان، به کتابخوانان نیز کمک می‌کند تا با کتاب‌ آشنایی بیشتری پیدا کنند و فرهنگ کتابخوانی در کشور توسعه پیدا می‌کند.

جنتی ادامه داد: کمک‌های مالی که به تمامی دانشجویان و طلاب حوزه علمیه قم در قالب بن کتاب تعلق می‌گیرد تا بتوانند از کتاب‌های بیشتری استفاده کنند از برنامه های حمایتی وزارت ارشاد برای توسعه کتابخوانی است.

وزیر ارشاد با اشاره به برگزاری جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و انتخاب پایتخت کتاب ایران که یک مسابقه میان شهرهای ایران است و امسال نخستین دوره آن برگزار شد، یکی از کارهای جدید و اساسی است که در راستای افزایش سرانه مطالعه و علاقمه‌مند کردن جامعه به کتاب و کتابخوانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: شهر اهواز در این جشنواره به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شد و 10 روستا نیز به عنوان روستاهای دوستدار کتاب ایران برگزیده شد و امیدواریم این جشنواره در سال‌های آینده تداوم و توسعه یابد، این جشنواره کمک بسیار خوبی به توسعه کتابخوانی است.

جنتی ادامه داد: در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی ده‌ها طرح دیگر در دست اجرا است و تمامی این‌ها برای این است که ما کتاب را یکی از پایه‌های اساسی توسعه فرهنگی کشور می‌دانیم و همه کشور باید برای رسیدن به این هدف دست به دست هم دهند.

وی در پایان سخنانش افزود: امیدوارم طی چند سال آینده و به تدریج با رشد این شهرها با رشد کتابخوانی بتوانیم به جایگاه ویژه‌ای در سطح جهانی برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها