شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
حجت‌الاسلام حمید محمدی: قم در تولید کتاب سرآمد جهان اسلام است

دبیر شوراي توسعه فرهنگ قرآنی کشور ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب استان قم گفت:امیدواریم برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها گام‌های موثری در راستای توسعه بیشتر کمی و کیفی کار نشر و توزیع کتاب در داخل و خارج کشور بردارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، حجت‌الاسلام حمید محمدی در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب استان قم عنوان کرد: با شکل‌گیری مرکز بین‌المللی مجتمع ناشران قم، یکی از مراکز معتبر در سطح جهان اسلام برای عرضه کتاب به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: از این‌که مجتمع ناشران به تنهایی وظیفه سنگین تولید، توزیع و نشر کتاب را در سراسر کشور و در سطح کشورهای جهان اسلام عهده‌دار است خوشحال هستیم و امیدواریم در سال‌های آینده مرکز معتبری برای کتاب در کشور شود.

قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به این‌که راه‌اندازی مجتمع ناشران قم به طور کامل انجام نشده است تاکید كرد: از دستگاه‌های استان که می‌توانند، تقاضا دارم رونق بیشتر این مجتمع را فراهم كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نفس برگزاری نمایشگاه کتاب در استان قم را صحیح دانست و بيان كرد: قم نه تنها بالاترین و برترین شهر کشور در بحث تولید، تالیف و تدوین کتاب است، بلکه هیچ شهری در جهان اسلام نتوانسته است مانند قم تولید کتاب کند چون بیش از 300 مرکز تحقیقاتی در استان قم وجود دارد و این‌که در روایات بشارت داده شده است قم در آخرالزمان محل نشر علوم آل‌البیت(ع) به جهان خواهد بود سخني بجاست.

وی ادامه داد: طلاب و محققان بیش از 120 کشور جهان در قم مشغول به تحصیل هستند و حتی از دور افتاده‌ترین روستاها و شهرستان‌های کشور در قم نمایندگانی داریم که علاوه بر تحصیل، تولید کتاب می‌کنند.

دبیر شوراي توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این‌که قم ارزان‌ترین شهر در کشور است اظهار کرد: ارزان بودن‌ در مقدمات تولید کتب در قم تاثیر گذار است و باید توجه داشت که متوسط هزینه تولید کتاب در این استان 30 درصد کمتر از سایر نقاط کشور است.

وی افزود: با توجه به این‌که قم عنوان محور فعالیت‌های فکری، معنوی و پژوهشی جهان اسلام است و مسئولان باید اهتمام بیشتری نسبت به تولید و نشر کتاب داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: باید همانند مجتمع ناشران چندین مجتمع کتاب در استان قم باشد تا خدمات دهي جامعی در اين بخش شكل گيرد.

دبیر شوراي توسعه فرهنگ قرآنی کشور عنوان کرد: امیدواریم برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها گام‌های موثری در راستای توسعه بیشتر کمی و کیفی کار نشر و توزیع کتاب در داخل و خارج کشور بردارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دائمی برای کتاب در استان قم گفت: نمایشگاه‌هایی همانند کتاب قم از جامعیت بیشتری برخوردار هستند و با توجه به این‌که بیشتر می‌توانند بخش بین‌الملل را در خود فعال کنند، اهمیت خاصی دارند و دو یا سه مرتبه برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در سال کار خوبی است اما این امر با برپایی نمایشگاه دائمی متفاوت خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدي افزود: خلاء مکان مشخصی که محققان آخرین آثار ایران و جهان را بر اساس مطالب روز دنیا معرفی کنند در قم دیده می‌شود و امیدوارم با راه‌اندازی بخش اطلاع‌رسانی کتاب در استان از آخرین محصولات و منشورات اعم از کتاب‌های فیزیکی یا دیجیتال، داخلی و خارجی، بهره برده تا با ایده و مکاتب نادرست مقابله شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها