چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مسابقات کتابخوانی همزمان با دهه فجر

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، نمایشگاه کتاب، توزیع گسترده کتاب بین مردم و مسابقات کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی در سراسر کشور، به همت کمیته روستایی و عشایری و كميته انجمن‌هاي اسلامي، هيئت‌های مذهبي و كانون‌هاي اسلامي ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری رئیس كميته انجمن‌هاي اسلامي، هيئت‌های مذهبي و كانون‌هاي اسلامي و رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر امروز اول بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد و آیت‌الله حسن عالمی در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد در ابتدای این نشست با اشاره به فعال‌سازي بيش از 50 هزار تشكل ديني و حمایت از اقشار تأثیرگذار مانند روحانيون، بانوان فرهيخته، مداحان، شاعران آييني و ... برای برپايي برنامه‌هاي متنوع در دهه فجر گفت: توجه جدي به ظهور و بروز آرمان‌ها و پيام انقلاب در تبليغات، ارائه شعارها و آذين بندي‌های متنوع و جذاب در مسيرهاي راهپيمايي و ميادين اصلی و استفاده بهينه و مناسب از تصاوير امام (ره) و مقام معظم رهبري و شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در دستور کار این تشکل‌ها و اقشار تأثیرگذار قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام کتاب، کتابچه و بروشور با موضوع انقلاب اسلامی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با انقلاب اسلامی به صورت گسترده در کشور توزیع می‌شود. علاوه بر این دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور حداكثري در راهپيمايي 22 بهمن ماه، ارسال پيامك و دعوت از مبلغين، شوراهاي هيئت‌های مذهبي، كانون مداحان و شاعران آييني، بانوان فرهيخته براي مشاركت و حضور در آيين مهماني لاله‌ها و ... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام است.

وی ادامه داد: امسال 600 همايش و 800 نشست و جلسه توجيهي براي ائمه جماعات، روحانيون مستقر، شوراهاي هيئت‌های مذهبي، كانون مداحان و شاعران آييني، بانوان فرهيخته در 365 شهرستان به منظور توجه دادن آنان به ابعاد و اهميت بزرگداشت دهه فجر برگزار شده است.

روحانی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاري 50 هزار جشن و برنامه ادبی ویژه ولادت امام حسن عسگري (ع) توسط تشكل‌هاي مردمی در 9 بهمن ماه گفت: مواردی چون تعامل و همكاري با وزارت آموزش و پرورش و امور مساجد درباره برگزاري گفتمان ديني با موضوعات انقلاب اسلامي به ويژه اشاعه فرهنگ ايثار و شهاد، تعميق و تبيين گفتمان انقلاب اسلامي در قالب برگزاري بيش از 300 شب خاطره با حضور فجر آفرينان برای روايتگري و سخنراني در برنامه‌هاي دهه فجر و همچنین اعزام مبلغ و مبلغه به مناسبت دهه فجر به شهرها و روستاها و استفاده از شبكه تبليغي از جمله برنامه‌های دیگر كميته انجمن‌هاي اسلامي، هيئت‌های مذهبي و كانون‌هاي اسلامي ستاد مرکزی دهه فجر است.

آیت الله عالمی رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر نیز در بخش دیگری با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده این کمیته گفت: برگزاری طرح قرآنی دهه فجر در 172 مرکز آموزش عشایری برای 1700 نفر با هدف آشنایی بیشتر مردم با قرآن و آثار مکتوب این حوزه ، برگزاری مسابقات کتابخوانی در بین دانش‌آموزان روستایی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب در مناطق روستایی، اعزام روحانیون، مبلغان و راویان انقلاب توسط دستگاه‌ها به مناطق روستایی و عشایری کشور به عنوان سفیران آسمانی و ... از جمله برنامه‌های این کمیته در این ایام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها