سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
اسماعیل آذر: تعلق خاطر هرمزگانی ها به شعر و ادبیات مرا غافلگیر کرد

نشست تخصصی«مشاعره» در ادامه ویژه برنامه‌های دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان با استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع رسانی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان، نشست تخصصی «مشاعره» با اجرای دکتر اسماعیل آذر و شرکت ۱۲شاعر در دور اول برگزارشد که پس از رقابت تنگانگ، در نهایت خانم ها کوثر سلطانی و مهلا شریفی از آموزشگاه فرزانگان ناحیه یک بندرعباس به مرحله نهایی راه یافتند و به عنوان برندگان نهایی موفق به دریافت جایزه برتر شدند.

دکتر اسماعیل آذر در حاشیه این مشاعره گفت: انتظار چنین استقبال گرم و پرشوری از برنامه مشاعره در بندرعباس را نداشتم و در واقع تعلق خاطر هرمزگانی ها به شعر و ادبیات مرا غافلگیرکرد.

وی افزود: این برنامه علیرغم کثرت جمعیت با شور و هیجان خاصی برگزار شد و شرکت کنندگان با توجه به سن کم، بسیار باهوش و مسلط خود را نشان دادند بطوری‌که تسلط آنها به اشعار شاعران نامی بالاخص اشعار نو ستودنی بود.

دکتر آذر اضافه کرد: معمولا در هنگام مشاعره آرامش و سکوت برای تمرکز شرکت کنندگان امری ضروری است که در این کارگاه با توجه به فضای نمایشگاهی شرکت کنندگان تحت تاثیر احاطه جمعیت قرار نگرفتند و با تسلط مثال زدنی به شعر خوانی پرداختند.

وی ادامه داد: برنامه مشاعره در بندرعباس نشان داد تعلق خاطر به ادبیات غنی فارسی منحصر به یک جغرافیای خاص نیست و در جای جای این مرز پرگهر شاهد ذوق و استعداد مثال زدنی فرزندان ایران زمین به سرمایه ملی خود یعنی زبان و ادبیات فارسی هستیم.



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها