سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
«شاهرخ حر انقلاب اسلامي» از چاپ چهلم گذشت

«شاهرخ حر انقلاب اسلامي»براي نخستين بار در سال 1389 از سوي گروه فرهنگي شهيد ابراهيم هادي منتشر شد و هم اكنون در حالي به چاپ چهل و يكم رسيده كه تا كنون 110 هزار نسخه از آن به فروش رسيده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «نوید شاهد»، اين كتاب با قلمي روان و ساده به بيان خاطرات مربوط به شهيد مفقود الاثر، شاهرخ ضرغام از شهداي گروه فدائيان اسلام مي پردازد.

محسن عمادي، مدير مسوول انتشارات شهيد ابراهيم هادي گفت: كتاب «شاهرخ حر انقلاب اسلامي» با بيش از 110 هزار نسخه، به چاپ چهل و يكم رسيده است و اين توفيق بدون هيچ گونه حمايت دولتي و با توجه به شخصيت ارزشمند شهيد شاهرخ ضرغام و متن روايي، ساده و مستند آن بدست آمده است .

عمادي اظهار كرد: اين اثر با خوانندگان ارتباط خوبي برقرار كرده است، برخي از مخاطبان براي ما مي نويسند كه اين شهيد والامقام ما را دچار تحول روحي نموده و به بسيار از سئوالات ما را درباره دفاع مقدس و انقلاب اسلامي پاسخ مي دهد.

مدير مسوول انتشارات شهيد ابراهيم هادي ادامه داد: ترجمه اردو، عربي و انگليسي اين اثر در حال نهايي شدن است و اميداريم با نشر آثار و سيره شهدايي همانند شهيد ضرغام به انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل هاي آينده اين كشور ،فراگير و گسترده تلاش كنيم و اين فرهنگ زماني در بين جوانان و نوجوانان كشور نهادينه شود.

قاسم صادقي از همرزمان اين شهيد كه در روايت بسيار از خاطرات كتاب و نشر اين اثر مساعدت داشته به خبرنگار نويد شاهد گفت: در سي و چهارمين سالگرد شهادت اين فرمانده دلاوره گروه فدائيان اسلام وب سايت اختصاصي اين شهيد هم آغاز به كار نموده است و در حال پيگيري ثبت ملي و ساخت و جانمايي يادمان محل شهادت شهيد ضرغام و بيش از 300 شهيد گروه فدائيان اسلام در دشت ذوالفقاريه آبادان هستيم كه به عنوان بخشي از تاريخ دفاع مقدس براي نسل هاي كنوني و آينده به يادگار گذاشته شود.

شهيد ضرغام در يكم ديماه سال27 ديده به جهان گشود و پس از سي و يك سال زندگي پر فراز و نشيب در روزهاي اوليه جنگ،در جبهه دشتهاي شمالي آبادان و در هفدهم آذر سال 59 به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

روايت زندگينامه شهيد، از تحولي روحي و معنويِ شهيد ضرغام در جريان حوادث قبل از انقلاب تا انقلاب اسلامي و شروع جنگ تحميلي حكايت مي كند. تحولي كه ريشه در مفاهيم و معارف عميق اسلام دارد و بازگشت به خويشتن و توبه نصوح را براي هر انسانِ طالبِ حقيقت بازگو مي كند. در اين رابطه در مقدمه كتاب با اشاره به آيات آخر سوره فرقان آمده است: «شاهرخ را به راستي مي توان مصداقي كامل براي اين آيه قرآن(كسي كه توبه كند و ايمان بياورد و كار شايسته انجام دهد، اينها كساني هستند كه خدا بديهايشان را به خوبي تبديل مي كند) معرفي كرد. چرا كه او مدتي را در جهالت سپري كرد. اما خدا خواست كه او برگردد. داستان زندگي او، ماجراي حُر در كربلا را تداعي مي كند.»

علاقه مندان براي تهيه اين اثر مي توانند با شماره تماس 33030147 و يا وب سايت گروه فرهنگي شهيد ابراهيم هادي مراجعه کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها