یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
مانوش کتاب‌هایی درباره تئاتر و موسیقی منتشر مي‌كند

مدیر نشر مانوش کرمان در گفت‌وگو با ایبنا از انتشار چند کتاب جدید درباره آموزش نوازندگی و نمایشنامه خبر داد. به گفته انوشه تمام این کتاب‌ها با خریداری کپی‌رایت‌شان از ناشر اصلی منتشر شده‌اند.

حامد انوشه، مدیر نشر مانوش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: نشر مانوش یک ناشر تقریبا تازه‌کار است و قدمت چندانی ندارد. با این اوصاف تاکنون توانسته‌ایم چند کتاب مهم و مرجع را در حوزه موسیقی منتشر کنیم. یکی از این کتاب‌ها «فرهنگ بنيادی نگارش موسيقی: كاملترين مرجع فشرده نگارش موسيقی» نوشته تام گرو و لیندا لوسک با ترجمه کاوه کشاورز است.

وی افزود: امسال (1393) نیز یک مجموعه نمایشنامه کوتاه با نام «یک کمی خوشی» نوشته فلیکس لوکلرک را با ترجمه دکتر محمدرضا خاکی منتشر کردیم که بسیار مورد استقبال دانشجویان تئاتر قرار گرفت. علت استقبال از این کتاب به دلیل کوتاه بودن نمایشنامه‌ها و اجرای ساده آنهاست که دانشجویان تئاتر به راحتی می‌توانند برای دروس کارگاهی خود در دانشگاه یا اجرای پایان‌نامه دانشجویان کارگردانی تئاتر، از آنها استفاده کنند.

انوشه همچنین اضافه کرد: با انتشار مجموعه «یک کمی خوشی» ما نویسنده آن را نیز به خانواده تئاتر ایران معرفی کردیم، چرا که پیشتر هیچ کتابی از این نمایشنامه نویس معاصر و در قید حیات کانادایی به فارسی ترجمه و منتشر نشده بود. به‌زودی دومین انتشار این مجموعه را نیز روانه کتابفروشی‌ها خواهیم کرد.

مدیر نشر مانوش درباره انتشار تعدادی از کتاب‌های آموزش نوازندگی در این انتشارات گفت: تابستان امسال نیز مجموعه کتاب‌های آموزشی برای نوازندگی ساز ویولن در سطوح مختلف را با گردآوری و ترجمه کاوه کشاورز منتشر کردیم. «رپرتوار برای ويولن: مجموعه‌ای از 3 نسخه 2005 تا 2015 (سطح 6)» و «رپرتوار برای ويولن: مجموعه‌ای از 3 نسخه 2005 تا 2015 (سطح 7)» نام دو اثر از این مجموعه است. ناشر اصلی این کتاب «مدارس عالی موسیقی انگلستان» «Associatel Board of Schools of Music» است که ما در مذاکره با این ناشر کپی رایت این کتاب‌ها را خریداری و سپس منتشر کردیم.

انوشه در پایان گفت: در سال 1391 نمایشنامه‌ای با عنوان «قضاوت» اثر بری کالینز را با ترجمه نریمان افشاری منتشر کرده بودیم. قرار بود دومین انتشار این نمایشنامه را به بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران برسانیم که متاسفانه این امر محقق نشد، اما اکنون شرایط برای این تجدید چاپ مهیا شده و امیدوارم ابتدای زمستان این نمایشنامه نیز به دست مخاطبان برسد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها