سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
آموزش رنگ‌آمیزی به کودکان با قصه

انتشارات پیام محراب به‌زودی چاپ جدید مجموعه مصور 5 جلدی «قصه و رنگ‌آمیزی» برای کودکان دبستانی و پیش دبستانی اثر مرتضی امین را روانه بازار کتاب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) علاقه کودکان به نقاشی و رنگ‌آمیزی، حتی قبل از آموزش الفبا، موضوعی است که در هر خانه‌ای به چشم می‌خورد. مجموعه 5 جلدی «قصه و رنگ‌آمیزی» می‌تواند با روشی جدید و جذاب تا حدود زیادی کودکان را با اصول رنگ‌آمیزی آشنا کند.

این مجموعه شامل پنج قصه با عنوان‌های «موش کوچولوی سیاه»، «جوجه اردک‌ها و پدربزرگ خسیس»، «گربه ملوس و بچه گربه‌های شیطان»، «علاالدین و غول چراغ جادو» و «پسرک چوبی» برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» است. این قصه‌ها با تصاویر فاقد رنگ در کتاب گنجانده شده است. کودکان می‌توانند بعد از خواندن قصه و آگاه شدن از ماجرای داستان به سلیقه خودشان تصاویر طراحی شده را رنگ‌آمیزی کنند.

در بخشی از «موش کوچولوی سیاه» می‌خوانیم: «موش کوچولو در اطراف خانه‌اش چند راهرو درست کرده بود. روزها از خانه‌اش بیرون می‌آمد و به همراه دوستش جوجه تیغی، برای پیدا کردن خوراکی‌های خوشمزه می‌رفتند. بعد از آن، میان گل‌ها و چمن‌ها بازی می‌کردند. آن‌ها زیاد از خانه خود دور نمی‌شدند، برای اینکه می‌ترسیدند گم شوند. گردش و بازی در هوای سالم و تازه آنجا، آنقدر برای آنها لذت‌بخش بود که دلشان نمی‌خواست، از آن محل بروند...»

در بخشی از «جوجه اردک‌ها و پدربزرگ خسیس» هم می‌خوانیم: «اردک بداخلاق غرغرکنان به خانه رفت، اما هنوز لباس‌هایش را درنیاورده بود که صدای در بلند شد. او فریاد کشید: «آهای بچه‌ها! در را باز کنید!» اما بچه‌ها در خانه نبودند و مجبور شد خودش در را باز کند. مرد فقیری با لباس‌های پاره به همراه دختر کوچکش پشت در بود. تا چشم پدربزرگ به آن‌ها افتاد فریاد کشید: «فقط پول! فقط پول! شماها هم به دنبال پول آمده‌اید!» پدربزرگ که از عصبانیت می‌لرزید به داخل خانه برگشت و در را محکم به هم کوبید...»

انتشارات پیام محراب به‌زودی چاپ دوم مجموعه «قصه و رنگ‌آمیزی» را در قالب 72 صفحه و شمارگان سه هزار نسخه روانه بازار کتاب خواهد کرد. علاقه‌مندان می‌توانند در حال حاضر چاپ اول این مجموعه را در قالب یک کتاب به بهای 75 هزار ریال خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها