شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
صالحي: شعر، زبان فرداي ملت ايران است/ جشنواره فجر مي​‌تواند رسانه‌اي براي گفت‌وگو با جهان باشد

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه هشتمين جشنواره شعر فجر گفت: شعر زبان فرداي ملت ايران است و جشنواره شعر فجر به دليل تكثرهاي فرهنگي ايران مي‌تواند رسانه‌اي براي گفت‌و‌گو در داخل كشور و نيز زبان گفت‌وگو با جهان باشد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سيد عباس صالحي گفت: به طور كلي شعر در فضاي فرهنگي هر ملتي جايگاه خاصي دارد. شعر حافظه تاريخي و زباني ملت‌ها و انتقال دهنده فرهنگ مردم يك سرزمين است. شعر نمايه روح يك ملت است و هر قومي كه تاريخ ديرينه‌تري داشته باشد، شعرش برتر است.

معاون فرهنگي وزير ارشاد افزود: در شعر فارسي با كثرت شاعران توانا و توالي تاريخي شعر و شاعري در ايران مواجه‌ايم و هيچ برهه‌اي فارغ از شعر نبوده است. تنوع مضمون و قالب در شعر فارسي و ده​ها ويژگي ديگر از امتيازات شعر ايران است. امروز شعر در زبان فارسي، زبان مفاهمه و گفت‌و‌گو است و اگر مي‌خواهيم با خود و ديگران سخن بگوييم، لاجرم بايد به آن رجوع كنيم.

وي ادامه داد: شعر بالاترين و ماناترين زبان گفت‌و‌گوست. با شعر از آرمان‌هاي فردا صحبت مي‌كنيم و اسطوره‌ها را به ياد مي‌آوريم آنهم در زماني كه اسطوره‌ها فراموش شده‌اند.

هشتمين جشنواره شعر فجر عصر امروز 27 ارديبهشت با حضور چهره‌هاي سرشناس شعر معاصر ايران و برخي مهمانان خارجي در فرهنگسراي ارسباران افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها