وی در مورد بخشهای مختلف این ویژه برنامه عنوان کرد: گفت و گو با ناشران حوزه ادبیات داستانی، معرفی کتاب و بیان خلاصه ای از کتاب های جدید بخش های مختلف این برنامه است. این برنامه تولیدی ساعت 19 و با اجرای مجتبی گلستانی پخش خواهد شد.
نوروزی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فرصت خوبی برای ارتباط گرفتن برنامه سازان رادیویی با ناشران و نویسندگان است، تاکید کرد: از آنجا که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بزرگترین رویداد کشور در حوزه کتاب است از همین رو فرصت خوبی را در اختیار ما برای برقرار کردن ارتباط با ناشران و نویسندگان قرار داده تا بتوانیم برنامه های خود را برای یکسال آینده تعیین و قالب برنامه خود را در نمایشگاه پایه ریزی کنیم و بتوانیم به دلیل ارتباطی که در نمایشگاه با اهالی کتاب داشته ایم مهمان های خود را مشخص و از آنها برای حضور در برنامه خود دعوت کنیم.
وی با اشاره به فروشگاه شدن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب اصولا نباید حالت فروشگاه داشته باشد اما به علت اینکه وضعیت نشر و توزیع کتاب در کشور ما مطلوب نیست، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فرصت خوبی هم برای مخاطبان کتاب است که بتوانند کتاب های مورد نظرشان را بیابند و هم فرصت خوبی برای ناشران است که بتوانند به نوعی ضرر های مالی خود را در طول سال جبران کنند و برای سال جدید دوام بیاورند.
وی افزود: به عنوان یک مخاطب، در نمایشگاه، کتابهایی را یافته و خریده ام که در طول سال نتوانستهام هیچ کدام از این عناوین را در کتابفروشیها پیدا کنم و فکر می کنم که برگزاری نمایشگاه کتاب از این منظر هم قابل توجه باشد.
نوروزی حضور شبکههای رادیویی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را اتفاقی مثبت ارزیابی کرد و در مورد استقبال مردم از برنامههایی که ویژه نمایشگاه کتاب تهران پخش میشود، بیان کرد: شبکه های رادیویی همیشه با دو نوع مخاطب عام و خاص رو به رو بوده اند و باید گفت که مخاطبان عام برنامه هایی که به موضوع کتاب می پردازند کمتر از مخاطبان خاص نیست که این امر در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب نیز صدق می کند.
وی یادآور شد: رادیو رسانه ای است که می توان در هر شرایطی از آن استفاده کرد و در واقع تنها رسانه ای در میان انبوه رسانه ها است که میتوان آن را دنبال کرد. برای مثال در حین کار کردن می توان همزمان رادیو هم شنید، به همین علت فکر می کنم که در میان عامه مردم تاثیرگذاری بالایی دارد و می تواند در کتابخوانی مردم نیز نقش قابل توجهی ایفا کند البته جذب مخاطب در گرو عوامل مختلفی چون تنوع آیتم، حضور گوینده و کارشناسان کاربلد، مهمان برنامه و ... نیز است.
نظر شما