با توجه به دیجیتالی شدن انتشارات بزرگی مانند هارپر کولینز، کمپانی Harlequin همچنان با حفظ گرایش قدیمی، چاپ سنتی را ترجیح میدهد و جایگزینی برای کاهش فروش کتابهای چاپی پیدا نکرده و به همین دلیل بازارهای جدید را از دست داده و اکنون با این نقل و انتقال مدیریتی، وضع اش متحول خواهد شد.
کمپانی Harlequin که سال 2009 درآمدی معادل 493 میلیون دلار داشت در سال 2010 حدود 468 میلیون دلار، سال 2011 حدود 459 میلیون دلار، سال 2012 حدود 426 میلیون دلار و در سال 2014 با کاهشی بی سابقه 398 میلیون دلار فروش داشت.
ظاهرا خریدار(نیوز کورپوریشن) رقمی بیشتر از فروش 2013 پرداخت کرده است. کمپانی هارپر کولینز در گیر و دار بزرگتر شدن در بازار است، چرا که بعد از ادغام پنگوئن رندوم هاوس احساس کرد برای رقابت باید بزرگتر شود و برای ادغام با کمپانی هایی مانند سیمون اند شاستر و هچت و مک میلان وارد مذاکره شده بود که اکنون به یکی از آرزوهای خود یعنی ادغام با Harlequin دست یافت.
مدیریت انتشارات هارپرکولینز از سوی دیگر قصد دارد در بازار نشر به صورت عمودی بالا برود. این کمپانی دو سال قبل انتشارات توماس نلسون در حوزه کتابهای مذهبی را خرید و سعی کرد مخاطبانش بر اساس نوع کتاب متنوع باشند.
40 درصد از درآمد Harlequin از کتابهایی است که به زبان غیر انگلیسی منتشر می شود و 90 درصد درآمد هارپرکولینز از کتابهای انگلیسی زبان است و حالا با این معامله هارپرکولینز در جهان غیر انگلیسی نیز نشر خود را توسعه می دهد.
نظر شما