شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
کمپین توسعه کتاب‌ها‌ی متنوع کودکان در توئیتر

کمپینی در حمایت از تنوع کتاب در حوزه ادبیات کودک در توئیتر راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، یک گروه از نویسندگان کشورهای انگلیسی زبان، کمپینی در شبکه های اجتماعی راه اندازی کرده‌اند تا پیام خود را درباره کمبود کتاب‌های متنوع در حوزه ادبیات کودکان اعلام کنند.

الن آه، عایشه سعید و چلسی پیچر نویسندگانی هستند که این کمپین را برای دعوت عمومی از ناشران برای راه اندازی سایت های مربوط به کتاب‌های کودکان راه اندازی کرده‌اند که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

این نویسنده‌ها در شبکه های مختلف از جمله توئیتر با اعلام اینکه کتاب‌های محدودی در حوزه کودکان وجود دارد، آمار اعلام شده از سوی موسسات دولتی آمریکا را یادآوری کرده‌اند.
بر اساس این آمار در آمریکا از میان 3200 کتابی که برای کودکان چاپ می شود تنها 93 جلد کتاب مخصوص کودکان سیاه پوست، 34 جلد برای سرخ پوستان آمریکایی، 69 جلد برای آسیایی ها و 57 جلد برای مهاجران آمریکای لاتین نوشته می شود.

در یادداشت های متعددی که این نویسندگان در شبکه های اجتماعی منتشر کرده‎‌اند از مخاطبان خواسته شده که اعتراض خود را به نوشتن کتاب‌های کودکان با مخاطب خاص نشان دهند. این نویسنده ها در صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی متذکر شده‌اند که نویسندگان ادبیات کودک بیشتر برای کودکان سفید پوست کتاب می نویسند و کودکان نژادهای دیگر خود را باید با آنها مقایسه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها