چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
حضور 60 ناشر کتاب الکترونیک  در نمایشگاه

مدیر کمیته ناشران الکترونیک بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌گوید تاکنون 60 ناشر در نمایشگاه اعلام حضور کرده و 2 هزار و 200 اثر از سوی ناشران برای عرضه در نمایشگاه ارایه شده است.

وهرز نوروز پور دیلمی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: بخش ناشران الکترونیک نزدیک به 20 سال است که در کنار نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود و یکی از پرسابقه‌ترین بخش‌های این نمایشگاه است. 

وی با بیان این‌که برگزاری این بخش یک فعالیت نمایشگاهی و ترویجی است، افزود: معاونت فرهنگی تلاش دارد،با برگزاری این بخش بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات را در حوزه کتاب فرهنگ‌سازی کند. 

وی ادامه داد: روند تولید کتاب از ابتدا تا انتها فرایند طولانی است که استفاده از فن‌آوری اطلاعات در آن می‌تواند روی بهینه‌سازی تاثیرگذار باشد. 

نوروزپور دیلمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز ثبت‌نام ناشران الکترونیک از 4 اسفند سال 1392 گفت: ثبت‌نام از ناشران تا پنج‌شنبه 21 فرودین ادامه دارد و این مهلت تمدید نخواهد شد.

وی با بیان‌ این‌که تاکنون 60 ناشر در نمایشگاه اعلام حضور کردند، اضافه کرد: همچنین 2 هزار و 200 اثر از سوی  ناشران برای عرضه در نمایشگاه ارایه شده است.

به گفته وی، با توجه به این‌که نرم‌افزارها بخش اعظمی از محصولات ارایه شده توسط ناشران الکترونیک را تشکیل می‌دهند از سوی کمیته ناشران الکترونیک ارتباط موضوعی این نرم‌افزارها با موضوع کتاب بررسی خواهد شد.

نوروزپور دیلمی تاکید کرد: تمامی محصولاتی که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال یا از معاونت فرهنگی مجوز کتاب الکترونیک دریافت کرده‌اند در این نمایشگاه ارایه می‌شوند. البته ناشرانی که محصولات جدید برای ارایه به نمایشگاه دارند نیز در هنگام ثبت‌نام باید یک نسخه از این محصول را برای بررسی موضوعی به این کمیته تحویل دهند. 

مدیر کمیته ناشران الکترونیک در پایان از انتخاب ناشران برتر الکترونیک نیز خبر داد و اظهار کرد: در این باره نیز یک کمیته مستقل از سوی معاونت فرهنگی تشکیل شده و ما نیز در این کمیته یک نماینده داریم و در نهایت ناشر برتر الکترونیک از سوی این کمیته مستقل انتخاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها