سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
عرضه «کارت پستالی به همینگوی» در بازار داستان خارجی

مجموعه داستان «کارت پستالی به همینگوی» اثر پتر بیکسل با ترجمه ناصر غیاثی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پتر بیکسل، نویسنده سوییسی، متولد 1935 با کتاب «خانم بلوم دلش می‌خواهد با شیرینی فروش آشنا شود» در سال 1964 شهرت فراوانی به دست آورد. از دیگر آثار او می‌توان به «فصل‌ها»‌ و «داستان‌های کودکان» اشاره کرد. بیکسل را استاد داستان‌های کوتاه می‌خوانند.

مجموعه داستان «آمریکا وجود ندارد» با ترجمه بهزاد کشمیری‌پور، «میز میز است» با ترجمه فرزین بانکی، «زمین گرد است» با ترجمه حمید زرگرباشی از آثار ترجمه شده این نویسنده سوییسی در ایران هستند.

در توضیح این کتاب آمده است: «بیکسل در داستان‌هایش در جستجوی امید و عشق و امنیت، لحظه‌ای از زندگی را به نمایش می‌گذارد. این داستان‌ها که نه اوجی دارند و نه فرودی نگاهی کوتاه‌اند به جهان شخصیت‌ها و بیرنگی آن‌.»

غیاثی، مترجم کتاب «کارت پستالی به همینگوی»، نویسنده و مترجمی است که از سال‌ها پیش در کشور آلمان زندگی می‌کنند. او اغلب با مجموعه داستانی شناخته می‌شود که سال‌ها پیش با عنوان «تاکسی نوشت‌ها» منتشر شد. کتابی که جایزه اول نخستین دوره کتاب سال طنز هنری را از سازمان تبلیغات اسلامی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرد.

مجموعه داستان «کارت پستالی به همینگوی» اثر پتر بیکسل با ترجمه ناصر غیاثی در 152 صفحه و به بهای 6 هزار و 500 تومان از سوی نشر «فرهنگ نشر نو» چاپ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها