شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
روایتی دیگر از افسانه «سیندرلا» خواندنی شد

کتاب «اِلای افسون شده» روایتی دیگر از افسانه سیندرلا، نوشته گایل کارسن لیواین با ترجمه محبوبه نجف‌خانی توسط نشر آفرینگان منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «اِلای افسون شده» در قالب 30 فصل داستان زندگی دختری به نام «اِلا» را روایت می‌کند که در زمان تولدش پری‌ای به نام «لوسیندا» نفرینش می‌کند و او مجبور می‌شود همیشه مطیع و فرمانبر باشد.

در پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «چطور می‌شود دعای خیر یک پری نگهبان، نفرین وحشتناکی از کار دربیاید؟ وقتی اِلا به دنیا می‌آید، پری‌ای به نام لوسیندا به او هدیه عجیبی می‌دهد: «موهبت مطیع بودن». اِلا باید از هر دستوری که به او می‌دهند اطاعت کند، خواه صبح تا شب «لِی‌لِی» راه رفتن باشد، خواه کشتن کسی! اما اِلای با اراده دوست ندارد مثل بره سرنوشتش را بپذیرد.

او با مرگ مادرش صاحب نامادری و دو خواهر ناتنی بدجنس می‌شود. آن‌ها در نبود پدرش با او مثل کنیز رفتار می‌کنند. اِلا برای باطل کردن طلسمش به سفر پرماجرایی دست می‌زند و در راه با شاهزاده و شوالیه‌هایش، غول‌ها و دیوها روبه‌رو می‌شود و تا آستانه مرگ پیش می‌رود...»

در بخشی از کتاب «اِلای افسون شده» می‌خوانیم: «موقع حرف زدن دندان‌هایش را دیدم؛ درست مثل دندان‌های بچه‌های کوچک بود؛ انگار اصلا دندان‌های شیری‌اش نریخته بود. در ذهنم کُنت را به شکل کودکی نوپا تصور کردم که دزدکی به گلدوزی مادرش نگاه می‌کند و متوجه مرواریدهای کوچک روی گلدوزی استادانه او می‌شود. وقتی با هم ازدواج کنیم سعی می‌کنم در خیالم او را مثل دندان‌هایش جوان ببینم...»

گایل کارسن لیوان، نویسنده آمریکایی، در هفدهم سپتامبر 1947 به دنیا آمد. دوران کودکی‌اش را در نیویورک گذراند و در سال 1969 از کالج نیویورک در رشته فلسفه فارغ‌التحصیل شد. اولین رمان نوجوان او «اِلای افسون شده» بود که در سال 1997 به چاپ رسید و در سال 1998 موفق به دریافت دیپلم افتخار «نیوبری» و چند جایزه معتبر دیگر شد و در سال 2004 از روی همین کتاب فیلمی به همین نام ساخته شد. از آثار دیگر این نویسنده می‌توان به «دِیو در شب»، «قصه‌های شاهزاده خانم‌ها»، «اشتباه پری»، «آرزو» و «دو شاهزاده خانم از بَمَر» اشاره کرد.

نشر آفرینگان، کتاب «اِلای افسون شده» را در قالب 336 صفحه با شمارگان 1100 نسخه در قطع رقعی منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 125 هزار ریال خریداری کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها