یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
غلامی از اسلام و جهانی‌شدن می‌گوید

نشست «اسلام و جهاني شدن» با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمين رضا غلامی سه‌شنبه ( 13اسفند) در سالن همايش‌های كانون انديشه جوان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، موضوع جهانی شدن از جمله موضوعاتی است که پژوهش درباره آن در رتبه‌های نخست پژوهش در جهان به حساب می‌آید. انتشار مداوم کتاب و مقالات پژوهشی فراوان یا برگزاری انواع همایش‌ها و نشست‌های علمی در این زمینه در سراسر جهان نشان از اهمیت این موضوع دارد. 

در این راستا، نشست اندیشه‌ای با موضوع اسلام و جهانی شدن كه پیش‌نشست «همایش بزرگ بین‌المللی جایگاه و نقش دنیای اسلام در تحول هندسه قدرت جهان» است برگزار می‌شود. 

محورهای این نشست عبارتند از: جامعیت و كامل بودن دین اسلام، ذاتی بودن جهان‏شمولی اسلام، الهی و فطری بودن اسلام، آزادی و درونی بودن تحول فردی و اجتماعی در اسلام و وجوه تفاوت و تمایز جهانی بودن اسلام و جهانی شدن كنونی. 

كتاب «اسلام و جهانی شدن: بررسی امکان جهانی شدن اسلامی در قرن ۲۱» است كه حاصل چند سال تحقیق رضا غلامی در موضوع جهانی شدن است.
 
سوال اصلی كه غلامی در کتاب اسلام و جهانی شدن به آن پرداخته، چیستی پدیده جهانی شدن و آثار آن و همچنین نسبت آن و آثارش با اسلام (در نظر و عمل) است. در واقع، نقطه تمرکز این پژوهش، نخست شناسایی ماهیت جهانی شدن مصطلح و عوارض آن و در مرحله بعد، کشف رابطه آن و عوارضش با اسلام در ساحت اندیشه و عمل است. 

نشست هم‌اندیشی با موضوع «اسلام و جهانی شدن» ساعت 14 تا 16سه‌شنبه (13اسفند) در سالن همایش‌های كانون اندیشه جوان به نشانی، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان وصال شیرازی، خیابان بهنام، شماره 19 برگزار می‌شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها