یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

فاطمه راکعی گفت که وجه بین‌المللی جشنواره شعر فجر امسال پررنگ‌تر است و اهتمام و نگاهی جدی به این بخش وجود خواهد داشت. این شاعر تاکید کرد که انگیزه اصلی جشنواره شعر همگانی شدن آن است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، راکعی، شاعر و عضو شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره شعر فجر گفت: امسال شروع جشنواره با شعرخوانی است و به نظر می‌رسد مردم از این شیوه استقبال کنند. امیدوارم قدم‌های بزرگتری در جهت شناساندن و احترام به شعر اصیل ایران که دنباله شعر شاعران گران سنگ این مرز و بوم است و جریان‌های مختلف شعری که ارزش ارج‌گذاری دارند، برداشته شود.

وی افزود: امسال اتفاق تازه و فرخنده‌ای که در برنامه ریزی و شیوه اجرای جشنواره شعر افتاد این بود که تقریباً همه سلیقه‌های شعری به جشنواره دعوت شدند و با همه گروه‌ها همفکری صورت گرفت.

این شاعر اضافه کرد: منتقدان شعر در جشنواره امسال تلاش دارند به شعریت آثار اهمیت دهند. طبیعی و به جاست که جشنواره شعر هم مانند جشنواره فیلم و سایر جشنواره‌ها که عنوان بین‌المللی دارند، از شاعران بین‌المللی دعوت کنند و این شاعران برجسته شعرهای خود را برای حاضران بخوانند. این کار به گمان من برای شعر دوستان بسیار مفید است.

شاعر «آواز گل سنگ» ادامه داد: شعرخوانی شاعران ممتاز در طول پنج شب و با حضور سلایق مختلف و کسانی که مردم با نام آن‌ها آشنا هستند برگزار می‌شود. این‌که شعرخوانی در نقطه‌ای خاص انجام می‌گیرد به دلیل کمبود وقت است. برای سال‌های بعد بهتر است شعرخوانی در شهرهای و مکان‌های مختلف برگزار شود و شعرخوانی‌هایی از شاعران مختلف داشته باشیم. این کار هم به نفع مردم است و هم به نفع شعر. از سوی دیگر مردم نیز دوست دارند شعرهای محبوب خود را از زبان شاعران دلخواه خود بشنوند.

شعرخوانی هشتمین جشنواره شعر فجر در پنج شب برپا خواهد شد. جشنواره امسال بدون افتتاحیه در تالار وحدت برگزار می‌شود. هشتمین جشنواره شعر فجر احتمالاً از 27 اردیبهشت تا دوم خرداد سال 1393 برگزار خواهد شد.

فاطمه راکعی متولد سال 1333 زنجان، نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی بود. این شاعر فارغ‌التحصیل مقطع دکترای زبانشناسی است.

از میان آثار وی می توان به «آوا و معنا در شعر نیما»، «منطق در زبانشناسی»، «درباره شعر»، «مادرانه‌ها»، «آواز گل سنگ» و «سفر سوختن» اشاره کرد. /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها