یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
خسروشاهی و ویرایش جدید کتاب نهضت‌های اسلامی افغانستان

ویرایش جدید کتاب «نهضت‌های اسلامی افغانستان» نوشته سیدهادی خسروشاهی منتشر می‌شود.

 خسروشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره عنوان کرد: این کتاب متن تکمیل شده دو سخنرانی من در دو سمینار بین‌المللی افغانستان در سال 1367 و 1368 است که با هدف بررسی ابعاد گوناگون مساله افغانستان، یافتن راه‌های واقع‌بینانه تعاون و تفاهم بین سازمان‌ها و حرکت‌های جهادی و ایجاد همکاری و وحدت عمل در قبال دشمن مشترک و توطئه‌های آن در تهران برگزار شدند.

وی با اشاره به این‌که در این کتاب به شش اصل اشاره شده است، گفت: آینده روابط شیعی و سنی در افغانستان، آشنایی با شهدای پیشتاز و بنیانگذاران حرکت‌های اسلامی معاصر در افغانستان، فرصت‌طلبی مارکسیست‌ها و بازنگری ادعاهای بی‌پایه آن‌ها، وابستگی حاکمیت‌های کمونیستی به امپریالیسم غرب، پیدایش حزب وحدت اسلامی و مواضع حزب اسلامی، از جمله مطالب مهمی‌اند که در این کتاب به آن پرداخته‌ام.

وی افزود: در این کتاب نهضت‌های جهادی شیعه و سنی و البته راهکارهای ایجاد وحدت در بین آن‌ها نیز معرفی شده است.

وی درباره ویرایش جدید این کتاب نیز عنوان کرد: چاپ نخست این کتاب در سال 1370 منتشر شد و با توجه به گذشت 22 سال باید مباحثی به این کتاب اضافه شود.

خسروشاهی همچنین گفت: با امین متولیان، مدیر انتشارات الهدی گفت‌وگو کرده‌ام و امیدوارم در سال آتی نسخه جدید این کتاب را منتشر کنم.

کتاب «نهضت‌های اسلامی افغانستان» نوشته سیدهادی خسروشاهی در نخستین جایزه کتاب بلخ که 28 بهمن‌ماه امسال برگزار شد، به عنوان اثر برگزیده معرفی شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها