جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
مولفه‌های فرهنگ سازمانی  شناسایی شد

«شناسایی مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی» با هدف بررسی و شناخت مولفه‌‌های فرهنگ سازمانی به همت انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین چاپ کتاب «شناسایی مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی(در محیط‌های سازمانی)» عنوان اثری از منصوره صالحی است. این کتاب در پنج بخش و هشت فصل به همت انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.

سه بخش نخست کتاب با عنوان‌های «کلیات»، «روش‌شناسی مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی» و «مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی» به مباحثی مانند تعریف سازمان، ویژگی‌های فرهنگ سازمانی و شکل‌گیری فرهنگ سازمانی اشاره دارد.
 
مولف در مقوله نیروی انسانی آورده است، نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین منبع و دارایی سازمان، از پیچیدگی‌های در خور توجهی برخوردار دارند و در درون سازمان، دارای مجموعه‌ای از اعتقادات، باور‌ها، ارزش‌ها و الگو‌های رفتاری هستند که فرهنگ سازمانی را شکل می‌دهند.

دو بخش بعدی کتاب با عنوان‌های «نتایج مقایسه تطبیقی» و «نتیجه‌گیری و پیشنهادات» به موضوعاتی مانند مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی در تئوری‌های مدیریتی و بررسی تشابه و تفاوت‌های بین مفروضات بنیادین فرهنگ از دیدگاه تئوری‌های مدیریت و آموزه‌های اسلامی» پرداخته است.

مولف در تشریح مبحث فرهنگ سازمانی، آورده است، دست‌یابی به مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی، با توجه به عمق و وسعت میدان فرهنگ و نقش‌آفرینی بنیادی آن در سازمان، کار دشواری به نظر می‌رسد. از دیدگاه غربی، حقیقت همان امر آشکار و هویدا و مسلم است و واقعیت نیز در سه بخش فیزیکی، اجتماعی و فردی قابل طرح است. 

نخستین چاپ کتاب «شناسایی مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی (درمحیط‌های سازمانی)» با شمارگان،‌700 نسخه، در 316 صفحه و به بهای 9 هزار و 500 تومان به همت انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها