شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
دانشگاه کانزاس نوشته‌های ویلیام باروز را جمع‌آوری می‌کند

آخرین نوشته‌ها و نیز شماری از دیگر نوشته‌های ویلیام اس.باروز ، دو دهه پس از درگذشت وی در کتابخانه دانشگاه کانزاس گردآمدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از کانزاسیتی نیوز، جیمز گروهولتس از دانش آموختگان دانشگاه کانزاس که شهروند شهر لارنس و مسوول بنیاد باروز است، آخرین دست‌نوشته‌های این نویسنده را همراه متون تایپی و مطالب ویرایش شده وی به کتابخانه تحقیقات کنت اسپنسر اهدا کرد.
این مطالب با عنوان «آخرین کلام: یادداشت‌های نهایی ویلیام اس باروز» در سال 2000 با مقدمه گروئرهولتس به دست انتشار سپرده شده بودند.

باروز رمان جنجالی «ناهار لخم» را در سال 1959 نوشته و رمان‌های متعدد دیگری چون «جانکی»، «اکسپرس نوا» و «شهرهای شب سرخ» را در کارنامه‌اش دارد.

این نویسنده آمریکایی که از اعضای اصلی جنبش بیت بود، در فاصله 1982 تا زمان مرگش در سال 1997 در شهر لارنس زندگی کرد. او در این سال‌ها آخرین کتاب‌هایش را نوشت و به گفته گروئرهولتس به همین دلیل شهر لارنس و دانشگاه کانزاس او را به نوعی متعلق به خود می‌دانند و قصد دارند تا بیشترین آثار او را گردآوری کنند.

در این مجموعه که در کتابخانه دانشگاه کانزاس گردآوری شده است، نسخه های اولیه بسیاری از آثار او و مجموعه‌ای از دست نوشته هایش که به دهه 50 و 60 تعلق دارند نیز گردآوری شده‌اند. نامه هایی که این نویسنده برای دیگران نوشته و نیز نامه‌هایی که نویسندگان دیگری چون آلن گینزبرگ، گریگور کورسو، ناشران و دیگران برای وی نوشته‌اند هم در این مجموع گردآوری شده است. شماری از اسناد شنیداری نیز در این مجموعه جای گرفته‌اند.

ویلیام اس باروز یكی از چند چهره اصلی جنبش ادبی نسل بیت است. آثار او در میان علاقه‌مندان ادبیات پسامدرن طرفداران زیادی دارد و رمان «نهار لخم» از مهم‌ترین آثار او و یكی از نخستین نمونه‌های رمان غیرخطی در جهان است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها