شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
انتشار تالیفی مشترک درباره آیت‌الله دستغیب

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،کتاب«زندگی و مبارزات آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب به روایت اسناد وخاطرات» را در هشتمین روز دهه فجر منتشر کرد. این کتاب تدوین مشترک حمید سفیدگر شهانقی و محمد چغایی اراکی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) این کتاب در دو بخش تنظیم شده و با تأکيد بر اسناد به جا مانده از سازمان اطلاعات و امنيت کشور(ساواک) و خاطرات نزديکان آیت‌الله دستغیب و مبارزان انقلابی شيراز شکل گرفته است.

بخش نخست کتاب با عنوان «مدخل پژوهشي» به شرح زندگي شهيد دستغيب از تولد تا شهادت و مبارزات سياسي این چهره انقلابی در نهضت امام خميني(ره) با بررسي فرازهاي مهم آن و با تکيه بر منابع شفاهي و اسناد و روايات، اختصاص دارد. در این بخش فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي و گاه‌شمار زندگي آیت‌الله دستغیب هم به چشم می‌خورد.  

در بخش دوم، فهرست موضوعي اسناد براساس تاريخ آورده شده و اصل اسناد و در برخي مواقع با توجه به ناخوانا بودن اصل سند، بازنويسي آنها به چشم می‌خورد. در پايان اين بخش، تصايري از آيت‌الله دستغيب از جواني تا شهادت گنجانده شده است. اسناد موجود در اين کتاب برگرفته از آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي است.
 
آيت‌الله دستغيب، پرچمدار مبارزه با اعمال ضدديني حکومت پهلوي‌ها، طي پنجاه سال تاريخ پرتلاطم ايران در جنوب کشور بود. وي با الهام از انديشه‌هاي امام خميني(ره)، با هدفي روشن و اراده‌اي راسخ به مبارزه ادامه داد و در زمره‌ي ياران ديرين امام(ره) درآمد.
 
«زندگی و مبارزات آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب به روایت اسناد وخاطرات» با شمارگان1500 نسخه ، 236 صفحه و با بهای 73 هزار ریال در هشتمین روز دهه مبارک دهه فجر روانه بازار نشر شده است. 
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند یا با شماره‌های ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها