شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
«سیمای تهران» دو جلدی شد

جلد دوم کتاب «سیمای تهران» شامل عکس‌هایی از سده‌های 13 و 14 هجری قمری، کار مشترک محمدحسن سمسار و فاطمه سرائیان منتشر شد. این کتاب بیانگر تحولات معماری و شهرسازی در سده‌های یاد شده در شهر تهران است.

سرائیان، به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این اثر دومین جلد از کتاب «سیمای تهران» است که عکس‌ها و تصاویری از شهر تهران و مناطق مختلف آن و بناهای مهم تاریخی و همچنین چگونگی توسعه شهر از سال 1284 قمری تا پایان دوره قاجاریه، یعنی قرون 13 و 14 هجری قمری را در بر می‌گیرد. 

وی افزود: عکس‌ها و تصاویر این کتاب از آلبوم «کاخ گلستان» انتخاب شده است. مطالب کتاب نیز توضیحاتی تکمیلی درباره مکان‌های مورد اشاره در عکس‌هاست. برای نگارش این بخش، بیشتر کتاب‌های تاریخی به جای مانده از دوران قاجار و یا تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته درباره این دوره اعم از تحقیقات سیاسی، فرهنگی و هنری را مطالعه و استفاده کردم. 

این نویسنده همچنین با اشاره به جلد نخست این کتاب گفت: جلد نخست این کتاب در سال 1387 منتشر شد و شامل تصاویر سده 13 هجری قمری بود. این مجلد با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران روانه کتابفروشی‌ها شد. مجلد دوم نیز قرار بود با همکاری و همیاری همین سازمان به چاپ برسد که این امر ممکن نشد و ما این جلد را با کمک مالی آقای احمد پرکار منتشر کردیم. 

دومین جلد «سیمای تهران» اثر محمدحسن سمسار و فاطمه سرائیان با شمارگان هزار نسخه، 308 صفحه و بهای 150 هزار تومان (همراه با قاب) به صورت دو زبانه، فارسی و انگلیسی، از سوی انتشارات زریران روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

نخستین جلد این کتاب در سال 1387 با شمارگان سه هزار نسخه و 278 صفحه منتشر شد. 

دیگر کتاب مشترک سرائیان و سمسار «كاخ گلستان؛ آلبوم خانه: فهرست عكس‌های برگزيده عصر قاجار» است که در سال 1390 به چاپ رسید./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها