سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
«سازمان استراتژی محور» به بازار آمد

کتاب «سازمان استراتژی محور» با بررسی استراتژی‌های شرکت‌های بزرگ موفق، پانزدهمین‌بار از سوی سازمان مدیریت صنعتی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پانزدهمین چاپ کتاب «سازمان‌ استراتژی محور» اثر مشترک رابرت اس. کاپلان، دیوید پی.‌ نورتون، با ترجمه قلم پرویز بختیاری، در پنج بخش تدوین شده است.

سه بخش نخست کتاب با عنوان‌های «ترجمه استراتژی به اصطلاحات عملیاتی»، «همسو‌سازی سازمان برای ایجاد هم‌افزایی» و «تبدیل استراتژی به کار هر روز هر کس» به مباحثی مانند ساختن نقشه‌های استراتژی، ایجاد هم‌افزایی در سطح واحد‌های کسب‌وکار، ایجاد آگاهی استراتژیک و پرداخت پاداش براساس ارزیابی متوازن، پرداخته است.

مولفان در نخستین بخش کتاب در تشریح توانایی اجرای استراتژی آورده‌اند که نتایج یک تحقیق از مجموعه‌ای متشکل از 275 مدیر نشان داد که توانایی اجرای استراتژی به مراتب مهم‌تر از کیفیت خود استراتژی است.

در دومین بخش کتاب در توضیح بحث استراتژی در سطح کلان شرکت، آمده: «معماری استراتژیک با تعریف روشنی از نقش شرکت آغاز می‌شود. یک شرکت یا واحد،‌ بخش یا گروه وجود دارد که بین واحد‌های کسب‌وکار و واحد‌‌های پشتیبانی خود می‌خواهد ایجاد هم‌افزایی ‌کند. اگر شرکت نتواند بین قسمت‌ها و اجزا خود هم‌افزایی ایجاد کند، در آن صورت سرمایه‌گذاران متعجب خواهند شد.»

دو بخش بعدی کتاب به «تبدیل استراتژی به یک فرآیند مستمر» و «بسیج و به حرکت در آوردن تحول از طریق رهبری مدیریت ارشد»اختصاص دارد. از مهمترین موضوعات مطرح شده در این فصل‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی، رهبری و بسیج سازمان و اجتناب از مواردی که موجب شکست می‌شود، اشاره کرد.

نویسندگان، در این قسمت از کتاب در تشریح تبدیل استراتژی به یک فرآیند مستمر، به نتایج یک پژوهش اشاره کرده و آورده‌اند: «علی‌رغم این‌که فرآیند کنترل مبتنی بر بودجه، در یک دنیای متحول و دینامیک دارای محدودیت فرا‌وان است، ولی به هر حال وجود دارد. اکثر سازمان‌‌ها فرآیندی جهت مدیریت بر استراتژی ندارند.» 

پانزدهمین چاپ کتاب «سازمان‌ استراتژی محور» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 535 صفحه، به بهای 24 هزار تومان به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها