چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
جایزه کاستا در بخش داستان کوتاه نامزدهایش را شناخت

جایزه داستان کوتاه کاستا که جدای از رقابت اصلی آن در بخش‌های پنج گانه برگزار می‌شود، اسامی نویسندگان راه یافته به بخش نهایی خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک سلر، در میان این نامزدها دو نویسنده که سال پیش نیز در بخش نهایی جای داشتند، حضور دارند.

در فهرست نهایی علاوه بر شیلا لیولین و آنجلا ریدمن که در فهرست نهایی سال 2012 نیز حضور داشتند شامل نام چهار نویسنده دیگر نیز جای دارد.

لولین برای «کلاه پاپاخی» و ریدمن برای «نگه دارنده جاکالوپ» نامزد دریافت این جایزه شده‌اند.

تونی بگلی روزنامه‌نگار و نویسنده برای «مساله بخشش» ، کلر چندلر نمایشنامه‌نویس برای «پشم چین حرفه‌ای»، «ارین سوروس» برای «هنوز آب» و کیت دووال وکیل پیشین برای «مرد پیر و کت و شلوار» دیگر نامزدهای این رقابت هستند.

داستان‌های شرکت کننده در این رقابت بدون اعلام نام نویسنده در اختیار گروه داوران این جایزه قرار می‌گیرند. امسال ریچارد برد، فانی بلیک، ویکتویا هیسلاپ و سیمون تروین این 6 نامزد را از میان 1400 شرکت کننده، انتخاب کرده اند.

در مرحله نهایی خوانندگان این داستان ها می‌توانند با رای خود نفر برنده را انتخاب کنند. داستانی که بالاترین رای را به دست بیاورد برنده جایزه 3500 پوندی این رقابت خواهد شد. داستان دوم 1500 پوند و داستان سوم 500 پوند به عنوان جایزه دریافت می‌کند.

در نخستین دور اهدای این جایزه، سال پیش آوریل جوی این جایزه را به خانه برد. او از آن زمان به عنوان یک نویسنده تمام وقت به نویسندگی روی‌آورده است.

این جایزه که از سال پیش به جوایز مهم کاستا افزوده شد به اثری داستانی تا چهار هزار کلمه تعلق می گیرد که به زبان انگلیسی نوشته شده و تاکنون منتشر نشده باشد. یک گروه داوری متفاوت با هیات داوران جوایز پنج گانه کاستا به انتخاب برترین اثر داستانی می‌پردازند.

این جایزه که شامل حال نویسندگان بالای 18 سال می شود، نویسندگانی را دربر می گیرد که در سه سال اخیر ساکن ایرلند یا بریتانیا بوده باشند.

جایزه کاستا از جوایز معتبر ادبی در بریتانیا است و با افزوده شدن بخش داستان کوتاه به آن، تلاش شده تا از این ژانر نیز در کنار رمان، ادبیات غیرداستانی، شعر، بیوگرافی و ادبیات کودک تجلیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها