چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۳
تغییر در اجاره بهای غرفه‌های نمایشگاه کتاب تهران هنوز تصویب نشده است

محمد الهیاری فومنی درباره تغییر در آیین‌نامه حضور ناشران در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: طبیعی است که تغییراتی در اجاره غرفه‌ها، حضور ناشران و... داشته باشیم اما همه این موارد منوط به تصویب در شورای سیاستگذاری است که با حضور نمایندگان مختلف تشکل‌های نشر برگزار می‌شود.

محمد الهیاری فومنی، عضو شورای سیاستگذاری بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره تغییرات در آیین‌نامه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: مقررات ثبت‌نام ناشران برای حضور در نمایشگاه هر ساله با حضور ناشران و انجمن‌ها باز بینی می‌شود و بندهایی از آیین‌نامه به روز می‌شوند.

وی افزود: هر ساله در بخش داخلی و خارجی نمایشگاه با حضور تشکل‌های نشر و متناسب با وضعیت نشر در کشور شرایط حضور ناشران، تعداد عناوین کتاب‌ها، اجاره غرفه‌ها و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. امسال نیز کمیته ناشران چندین جلسه برگزار کرد و در این جلسات انجمن ناشران کتاب کودک، انجمن کتابفروشان تهران، تعاونی اتحادیه ناشران ایران و دیگر تشکل‌های نشر حضور داشتند. در این جلسات مباحثی همچون اجاره غرفه‌ها، حضور نمایندگی‌های نشر و ضوابط حضور ناشران در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب بررسی شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در اجاره غرفه‌ها انجام خواهد شد یا خیر گفت: پیشنهاداتی در این مورد مطرح شده است اما هنوز چیزی به تصویب نرسیده است. طبیعی است که تغییراتی در اجاره غرفه‌ها، حضور ناشران و... داشته باشیم اما همه این موارد منوط به تصویب در شورای سیاستگذاری است که با حضور نمایندگان مختلف تشکل‌های نشر برگزار می‌شود.

اجاره بهای غرفه‌ها در سال‌های گذشته بین 25 تا 50 هزار تومان برای هر متر مربع بود اما گفته می‌شود که در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران این قیمت‌ها دستخوش تغییر خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها