رييس سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشي با اشاره به سوء استفاده برخي ناشران در حوزه كتاب هاي كمك آموزشي گفت: متاسفانه عدهای در حوزه توليد منابع آموزشی تنها سود شخصی خود را لحاظ میكنند و توليداتی را روانه بازار میکنند كه تنها در كوتاهمدت باعث پيشرفت ظاهری كودكان میشود و در طولانی مدت اثرات مخربی بر فرآيند ياددهی و يادگيری آنها دارد.-
محمديان ادامه داد: اين وظيفه ما بهعنوان دستگاه متولي تعليم و تربيت است كه قدردان تلاش آنها باشيم. حقيقتاً ناشران و مولفانی كه با اين احساس مسووليت قدم در عرصه فرهنگ و توليدات مناسب با اهداف تعليم و تربيت میگذارند، شايسته تجليل هستند.
رييس سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشي در ادامه به گستره متنوع مواد و رسانههاي آموزشي اشاره كرد و ادامه داد: ما 12 ميليون دانشآموز داريم كه علاوه بركتابهای درسی نياز دارند از ساير كتابها و منابع آموزشي استفاده كنند و وظيفه دستگاه تعليم و تربيت است تا منابع مناسب را به دانشآموزان، خانوادهها و معلمين معرفی و آنها را در شناسایی بهتر منابع آموزشی ياري کند.
محمديان در ادامه به لزوم نظارت بر توليد منابع آموزشی اشاره كرد و گفت: هر محصولی كه بهطور مستقيم با جامعه ارتباط دارد، يك دستگاه نظارتی آن را تایيد میکند تا خدای نكرده سلامت جامعه به خطر نيفتد. در حوزه منابع آموزشی نيز شورای عالی آموزش و پرورش اين نظارت را به سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی محول كرده است.
محمديان افزود: متاسفانه عدهای در حوزه توليد منابع آموزشی تنها سود شخصی خود را لحاظ میكنند و توليداتی را روانه بازار میکنند كه تنها در كوتاهمدت باعث پيشرفت ظاهری كودكان میشود و در طولانی مدت اثرات مخربی بر فرآيند ياددهی و يادگيری آنها دارد.
وي ادامه داد: خانوادهها صدا و سيما را بهعنوان يك مرجع براي كالای مناسب میشناسند و نياز است كه صدا و سيما نيز در اين زمينه توجه ويژهای به معرفی منابع مناسب آموزشی داشته باشد كه راهكارهای آن در مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش كه با امضای ریيس جمهوری ابلاغ شده، ديده شده است.
نظر شما