شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
قلب خالق خارجی ایستاد

کالین ویلسون نویسنده رمان «خارجی» در 82 سالگی درگذشت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)به نقل از بی‌بی‌سی. کالین ویلسون نویسنده بریتانیایی که بیش از همه به عنوان خالق رمان «خارجی» شناخته می‌شود، در 82 سالگی درگذشت.

ناشر و زندگینامه‌نویس این نویسنده با اعلام خبر درگذشت او یک هفته پس از وقوع آن، گفت: این نویسنده و فیلسوف پس از حمله قلبی سال 2011 هرگز سلامت خود را به دست نیاورده بود.
ویلسون که از ماه اکتبر به دلیل ذات‌الریه در بیمارستان بستری شده بود، سرانجام هفته پیش درگذشت.

کتاب «خارجی» که سال 1956 منتشر شد تجربه‌ای از حضور بیگانگان در جامعه مدرن بود و به موفقیتی بزرگ نایل شد.

ویلسون زمانی که در موزه بریتانیا به تحقیق می‌پرداخت کتاب «مطالعه‌ای در نمادهای خلاق از ونسان ون گوک تا فرانتس کافکا» را نوشت و با آن فروشی 20 هزار نسخه‌ای را ظرف دو ماه تجربه کرد. او با این کتاب در میان نویسندگان جوان خشمگین ادبیات بریتانیا جای گرفت و از جایگاهی چون کینگزلی ایمس و جان آزبورن برخوردار شد.

«خارجی» در آن زمان به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های نوشته شده در 50 سال اخیر شناخته شد و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های بریتانیا شناخته می‌شود.

این نویسنده که خالق بیش از 150 عنوان کتاب بود، کتاب‌هایی درباره قاتلان سریالی، جرم شناسی و رمان‌های علمی تخیلی مانند سه‌گانه «جهان عنکبوت» را در کارنامه‌اش دارد. با این حال هیچیک از این کتاب‌ها موفقیت کتاب نخست او را به دست نیاوردند.

کالین ویلسون سال 1931 در لایسستر به دنیا آمده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها