پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
افتتاح دویست و چهل و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی در سمنان

دویست و چهل و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی با حضور 280 ناشر امروز (14 آذرماه) در سمنان افتتاح شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،محمد مهدی احمدی، مدیرکل هماهنگی اموراستان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب در استان سمنان با ابراز تاسف از سرانه کم مطالعه کتاب در ایران گفت: یکی از راه هایی که باعث جریان سازی فرهنگی می شود همین برگزاری نمایشگاه های کتاب است.

وی ادامه داد: دومین روش این است که فرهنگ جامعه به حدی برسد که کتاب را در سبد خانواده قرار دهند در حالی که اکنون کتاب در حاشیه قرار دارد.

احمدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتابخوانی در جامعه می افتم متاسف می شوم تصریح کرد: یکی از روش‌هایی که می توانیم فرهنگ کتابخوانی را احیا و جامعه به‌ویژه نسل جوان را با کتاب آشتی دهیم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است.

در ادامه این آیین محمد عظیمی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نیز حضور فرهیختگان در برگزاری نمایشگاه کتاب را نشانگر پیشرفت هر جامعه ای دانست و گفت : تعداد افراد کتابخوان در هر جامعه نشانگر ارتقای سطح فرهنگی و ارزیابی آن جامعه است.

وی ادامه داد: نخستین رکن توانمند سازی جامعه است و دیگری استفاده از این توانمندی است و توانمندی نه در زور بازو بلکه توانمندی در فکر و اندیشه و دانایی است که هرکس بیشتر بداند توانمندتر است.

وی کسانی را که بیشتر مطالعه می کنند و بیشتر می دانند منشا اثر در جامعه دانست و افزود: فکر و اندیشه با مطالعه و دانایی شکل می گیرد و مهم‌ترین روش دانایی درجامعه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که به توسعه جامعه می انجامد .

عظیمی اظهار کرد: با برگزاری نمایشگاه های کتاب در کشور که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی صورت می گیرد، گامی در فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برداشته می شود و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به این امر کمک می کند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک میلیارد و 200 میلیون تومان بُن یارانه ای برای دوستداران کتاب در نظر گرفته است و در نمایشگاه، کتاب ها تا 40 درصد تخفیف در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

عظیمی گفت: در کنار نمایشگاه کتاب سمنان، برنامه های فرهنگی و عاشورایی و سبک زندگی، مسایل خانواده و ... سخنرانی های سودمند نیز برگزار می شود.

یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب سمنان با عرضه 28 هزار عنوان کتاب با حضور 280 ناشر از سراسر کشور از 14 تا 20 آذر در سالن غدیر سمنان بر پاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها