به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه انتشارات کتاب نشر این کتاب در 16 فصل به مباحثی مانند فرهنگ عمومی، نظم و کنترل اجتماعی، نهادهای اجتماعی و مشروعیت بخشی در فرهنگ عمومی، جمعیت و فرهنگ عمومی، مذهب و تحولات فرهنگ عمومی ،خانواده و رشد و پالایش فرهنگ عمومی و تغییرات اجتماعی و فرهنگ عمومی میپردازد.
در مقدمه کتاب آمدهاست: «مهم ترین رهیافت برای فرهنگ عمومی، شعور عمومی است، شعور عمومی بعد روانشناختی اجتماعی فرهنگ عمومی را ترسیم میکند.»
«شعور عمومی یعنی آنچه مردم در فرایند زندگی عمومی و روزمره خود میاندیشند و چون یک معرفت و شناخت روزمره است در آن خطایی راه ندارد، به همین دلیل به آن عقل سلیم گفته شدهاست. در واقع مردم همانگونه که زندگی، تفکر و نظام شناختی خود را ترسیم میکنند، به فرهنگ عمومی شکل میدهند و برای فهم فرهنگ عمومی به شناخت مغز آن، یعنی شعور عمومی نیازمندیم.»
نخستین چاپ کتاب «مهندسی فرهنگ عمومی» در 264 صفحه، به قیمت ده هزار تومان و شمارگان سه هزار نسخه ازسوی موسسه انتشارات کتاب نشر چاپ شدهاست.
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
نظر شما