دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
امیدمان به دولت تدبیر و امید است

مدیر مسوول انتشارات فرزانه اظهار امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید بتواند خسارت‌هایی را که ناشران در چند سال گذشته متحمل شده‌اند، جبران کند. وی گفت: امیدمان به دولت جدید است./

اصغر مهرپرور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: امیدمان به دولت جدید است و البته بعید هم می‌دانم تا چهار سال نخست اتفاق موثری بیفتد چون با توجه به خساراتی که انتشاراتی‌ها در چند سال گذشته متحمل شده‌اند، زمان بسیاری لازم است تا دوباره ناشران جان تازه‌ای بگیرند. 

مهرپرور افزود: مدت‌هاست نتوانسته‌ایم کتابی را چاپ کنیم، زیرا بودجه این کار را نداریم و حدود هفت سال است از هیچ ارگانی کمکی نگرفته‌ایم. 

وی با اشاره به گرانی کاغذ و تاثیرات آن روی انتشار کتاب‌ عنوان کرد: 10 سال است که از دولت کاغذ نخریده‌ایم و با توجه به گرانی کاغذ سعی کرده‌ایم روی پای خودمان بایستیم ولی با توجه به نرخ پایین مطالعه در ایران، با اقبال عمومی مواجه نشده‌ایم.

مهرپرور در بخش دیگر سخنانش به مشکل خودسانسوری در ایران اشاره کرد و افزود: ناشران با مشکل خودسانسوری هم در ایران مواجه‌اند و این هم یکی دیگر از عواملی است که مانع جدی در مسیر رشد چاپ کتاب در ایران می‌شود. 

مدیر انتشارات فرزانه سخنانش را با اظهار امیدواری از بهبود وضع اهالی قلم به پایان برد و گفت: همچنان به بهبود وضع چاپ و انتشار در ایران امیدواریم  تا با دریافت تسهیلات و وام‌های طولانی‌مدت دوباره بتوانیم به کاری که به آن عشق می‌ورزیم، ادامه بدهیم زیرا انسان با امید زنده است.

نشر فرزانه به مدیرمسوولی اصغر مهرپرور از سال 1378 در حوزه اسلام اقدام به انتشار کتاب کرده‌است و  در دو حوزه مهندسی و موسیقی نیز فعالیت داشته‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط