یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
رکوردی جدید از مخاطبان «یاد یار مهربان» به ثبت رسید

پرونده یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان پس از یک هفته فعالیت کتابی و فرهنگی، بسته شد. در این نمایشگاه بیش از 450 ناشر، آثار مناسب دانش‌آموزان را ارایه کردند كه با استقبال 95 درصدی گروه هدف و مخاطبان یاد یار مهربان روبه‌رو شدند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، استقبال 95 درصدی مدارس تهران از 21 هزار عنوان کتاب یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان رکوردی جدید به جای گذاشت، به طوری که می‌توان آن را با همه دوره‌های پیشین نمایشگاه یاد یار مهربان مقایسه کرد.

در این دوره از نمایشگاه بازدید و خرید کتاب از سوی مسوولان حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌های عمومی و خوابگاه‌های دانشگاهی مطلوب بوده‌است و همچنين از پنج هزار و یکصد مدرسه تهران تنها مسوولان 200 مدرسه تهران غایب بودند. 

در یازدهمین دوره از نمایشگاه یادیار مهربان، سهمیه‌ای برای نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی نيز در نظر گرفته شده بود اما یاد یار مهربان از دیدن این نمایندگان بی‌بهره ماند و در نتیجه، آمار خرید از این نمایشگاه پایین آمد. البته سهمیه غایبان نمایشگاه به تجهيز كتابخانه‌هاي اصناف داوطلب استان تهران براي تهيه كتاب دير اقدام كرده بودند، اختصاص یافت.

در اين دوره، انتشارات گاج، امیر کبیر، افق، قدیانی، محراب قلم، قلم‌چی، گل‌واژه، بین‌المللی حافظ، مبتکران و خیلی سبز به ترتيب 10 انتشارات پرمخاطب شناخته شدند.

همچنین 10 کتاب‌ «عصبانی نشو»، «تنبلی نکن»، «خلاق باش»، «باغبان دانا»، «قواعد بازی»، «دم پنبه‌ای»، «این دیگه چه اردکیه؟»، «قندی همیار پلیس»، «چراهای شگفت‌انگیز قرآن کریم» و «راز مسجد سنگی» از پر مخاطب‌ترین کتاب‌های یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان به شمار آمدند.

در اين دوره، 35 میلیارد ريال اعتبار به این نمایشگاه اختصاص یافت که تامین 30 میلیارد ريال آن را سازمان شهرداری تهران و پنج میلیارد دیگر آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل کردند كه با پایان یافتن آخرین روز برپایی این نمایشگاه، همه اعتبارات جذب شد.

همچنین مسوولان اجرایی یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان برای تجهیز قفسه‌های کتاب کتابخانه‌های کوچک میادین میوه و تره‌بار تهران همت گماردند. البته اقدام دیرهنگام مسوولان این میادین برای تهیه کتاب از نمایشگاه، سبب شد سهمیه آن‌ها در فهرست ذخیره‌ها قرار گیرد، با این حال، نمایشگاه توانست قدری از نیازهای مکتوب کتابخانه‌های کوچک میادین میوه و تره‌بار را تامین کند.

یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان،به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امسال از سوم آذرماه در باغ کتاب  گشایش یافت و ساعت 18 دیروز (9 ‌آذرماه) به كار خود پايان يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط