دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
انتشار 5 جلد کتاب در حوزه‌های اجتماعی و شهروندی

همزمان با گشایش22 فرهنگسرای موقت کتاب در پایتخت، پنج جلد کتاب با موضوع اجتماعی از سری منابع مکتوب نظام یکپارچه آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شدند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سیدنوید برکچیان مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: این آثار كه به عنوان یکی از منابع تدریس در واحدهای آموزشی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ پایتخت و منطبق با سرفصل‌ دوره‌های آموزشی طراحی شده، زیر نظر استادان دانشگاه و کارشناسان تدوین و منتشر شده‌اند.

وی افزود: این کتاب‌ها در شمارگان یکهزار نسخه به صورت خودخوان طراحی و منتشر شده‌اند. یعنی شهروندان می‌توانند بدون حضور در کلاس‌های آموزشی از آن‌ها استفاده کنند. همچنین ثبت‌نام‌کنندگان در دوره‌های آموزشی اجتماعی این سازمان می‌توانند با تخفیف ویژه این کتاب‌ها را تهیه کنند.

این مقام مسوول عنوان کرد: در این کتاب‌ها تلاش شده‌است با دوری از اصطلاحات تخصصی و پیچیده با استفاده از متنی روان، محصولی مناسب و قابل استفاده برای عموم مخاطبان تدوین شود.

دبیر شورای راهبردی آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به عنوان‌ها و موضوعات این کتاب‌ها اظهار کرد: «مجنون لیلی، مجنون کراک» در دو مجلد با موضوع آشنایی با آسیب‌های اعتیاد مدرن و «چرتکه خانوادگی» با موضوع مدیریت مالی در خانواده‌ها از مجموعه این آثارند.

به گفته وی کتاب «ماهیگیری یادش بده» با موضوع مسوولیت‏‌پذیری در کودکان و کتاب «یه جور دیگه فکر کن» در زمینه آموزش مهارت تفکر خلاق به ویژه در کودکان از دیگر عناوین منتشر شده این مجموعه به شمار می‌آیند.

برکچیان با تاکید بر این‌که اداره کل پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) بر محورهای فرهنگی و دینی این آثار نظارت داشته است، گفت: در روند انتشار این چهار عنوان کتاب مجموعه‌ای از استادان دانشگاه‌ها مانند حسین فکرآزاد، حمیرا سجادی، غنچه راهب، اسماعیل اسدپور، مصطفی مهرآیین، حسین میرزایی، سیدمحمدرضا دربندی و بهمن مشکینی  نظارت داشته‌اند.

وی یادآور شد: بخش دیگری از این کتاب‌ها نیز در دست چاپ است و تا چند روز آینده به سامانه یکپارچه نظام آموزشی (سینا) سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران وارد می‌شود. شهروندان می توانند برای اطلاع بیشتر به نزدیکترین فرهنگسرا و خانه فرهنگ محل سکونت خود یا پایگاه اطلاع‌رسانی sina.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط