دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
انتشار روایت نویسنده انگلیسی از ماجراهای «باغ مخفی»

رمان «باغ مخفی» اثر «فرانسیس هاجسن برنت» با ترجمه مریم مفتاحی منتشر شد. این رمان داستان‌ تنهایی‌های دختری کم سن‌وسال را در باغ مخفی خانه عمویش روایت می‌کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «باغ مخفی» در 27 فصل نوشته شده و نویسنده در آن داستان زندگی دختر بداخلاقی به نام مری را روایت می‌کند که والدین او نسبت به او بی‌توجه هستند. این رمان، ‌یکی از مطرح‌ترین آثار هاچسن برنت محسوب می‌شود که ابتدا در سال 1910 میلادی با عنوان «The Secret Garden» و به صورت سریالی در یک مجله و بعد از یک سال، همه بخش‌های آن در قالب رمان منتشر شد.

این رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس انگلیسی در سال 1849 میلادی به دنیا آمد و در 74 سالگی درگذشت. از وی بیش از 25 اثر منتشر شده‌است.

در بخشی از این کتاب آمده‌است: «مری خودش را در اتاق مخفی کرد. به نظر می‌رسید همه او را فراموش کرده‌اند کسی به یادش نبود و کسی او را نمی‌خواست. اتفاقات عجیبی رخ داده بود که «مری» چیزی از آن نمی‌دانست. یک بند گریه می‌کرد، ساعت‌ها به خواب می‌رفت. دخترک فقط می‌دانست که همه مریض بودند. از بیرون اتاق صداهای ترسناک و مرموزی می‌شنید. یک بار به اتاق غذاخوری خزید ولی آن‌جا را خالی یافت، ظرف غذای میهمانی همچنان روی میز بود.» 

رمان «باغ مخفی» اثر فرانسیس هاجسن برنت با ترجمه مریم مفتاحی در 355 صفحه و به قیمت 16 هزار و 900 تومان با شمارگان یکهزار و 200 نسخه از سوی نشر آوای کلار منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها