شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
متولیان کتاب مدارس کتابخانه‌ها را هم  روز آمدکنند

محسن عمو شاهی، مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه یاديار مهربان با اشاره به هدف برپایی نمایشگاه هایی مانند یاد یار مهربان گفت: متولیان کتاب مدارس بهتر است در انتخاب آثار براساس نیاز دانش آموزان دقت کنند و بعد از خرید ،این آثار را در کتابخانه‌های مدارس قرار دهند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه یادیار مهربان، عموشاهی با تاکید بر لزوم تناسب محتوای کتاب‌ها با نیاز دانش‌آموزان گفت: گاهی از سوی برخی دستگاه‌ها آثاری به مدارس عرضه می‌شود که متاسفانه به دلیل مناسب نبودن محتوای  آن‌ها با نیاز دانش آموزان، در بسیاری موارد این کتاب‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. 

وی افزود: این در حالی‌است که یکی از بارزترین ویژگی‌های نمایشگاه یاد یار مهربان عرضه و اهدای کتاب‌های متناسب با نیاز دانش آموزان است.

مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان عنوان کرد: درخواست ما از مسوولان و متولیان کتاب مدارس که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، این است که در انتخاب آثار بر اساس نیاز دانش آموزان دقت کنند و پس از خرید کتاب‌ها آن‌ها را در کتابخانه مدرسه قرار دهند و برای ترغیب و تشویق دانش آموزان نسبت به مطالعه این آثار، برنامه‌ریزی کنند.

عموشاهی با بیان این‌که به صرف اهدای کتاب، دانش آموزان، کتابخوان نمی‌شوند، گفت: فعالیت ما به زمان برگزاری نمایشگاه محدود نمی‌شود بلکه پس از پایان نمایشگاه، مدارس موظف‌اند گزارش عملکرد کتابخانه‌های خود را بر روی سایت سازمان قرار دهند و ما نیز بر این کار نظارت داریم. 

وی افزود: بر این اساس، در هر منطقه تهران به 10 مدرسه که بیشترین فعالیت را در زمینه کتاب و کتابخوانی داشته باشند جوایزی اهدا می‌شود و علاوه بر این، سهمیه خرید آن‌ها در نمایشگاه سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

نمایشگاه یاد یار مهربان سوم تا نهم آذرماه از ساعت 8 تا 16 در محل باغ کتاب تهران به نشانی بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)،‌ بعد از ایستگاه مترو شهید حقانی، ورودی اراضی عباس‌آباد، جنب کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط