شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
«پایان عراق» در آستانه هفته کتاب منتشر شد

مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت بیست ویکمین دوره هفته کتاب «پایان عراق» را منتشر کرد. این اثر ضمن بازگویی بخشی از واقعیات جنگ عراق، ناتوانی آمریکا را در دستیابی به اهدافش نشان می‌دهد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی که در این هفته در نظر گرفته است، تصمیم دارد هر روز یک کتاب جدید به مخاطبان معرفی کند.

کتاب «پایان عراق» اثر «پیتر گالبرایت» با ترجمه محمدزمان راستگو و فرج‌الله اردیزی منتشر شده‌است.

این اثر یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی را به قلم یکی از دیپلمات‌های آمریکایی روایت می‌کند. کتاب حاضر ضمن بازگویی بخشی از واقعیات جنگ عراق، ناتوانی آمریکا را در دستیابی به اهداف خویش نشان می‌دهد.

به اعتقاد نویسنده، آمریکا که در زمان کوتاهی توانست عراق را به اشغال درآورد، برای دوران پس از اشغال هیچ برنامه‌ای نداشت، واقعیت آن است که دولت آمریکا به دنبال تحقق هیچ‌یک از شعارها و اهداف اعلام شده نبود.

پس از گذشت چندسال از این حادثه، دیگر هیچ تردیدی وجود ندارد که هدف آمریکا، نابودی سلاح‌های کشتار جمعی و مبارزه با تروریسم نبود بلکه هدف اصلی این کشور سلطه هرچه بیشتر بر منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه برای دستیابی به اهداف سیاسی و تسلط بر منابع نفتی عراق در زمینه تامین انرژی مورد نیاز خود بود.

این مساله در کنار بی‌کفایتی و سوء مدیریت دست اندرکاران این جنگ، پیامدهای اسف‌باری را برای آمریکا به ارمغان آورد.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «پایان عراق» را با شمارگان هزار و 500 نسخه در 364 صفحه، به قیمت 112 هزار ریال روانه بازار نشر کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها