دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
ارایه راهکارهای موفقیت در کتاب «مربیگری موفق»

کتاب «مربیگری موفق» اثر راینر مارتینز به مربیان رشته بسکتبال کمک می‌کند تا فلسفه مربیگری خودشان را بهبود و توسعه دهند، ارتباطات، آموزش و مهارت‌های خود را مدیریت کنند و مسوولیت‌هایشان را به عنوان یک مربی بپذیرند. چهارمین نسخه به‌روز شده این کتاب که به تازگی از سوی نشر هیومن کنتیکس منتشر شده است، راهنمایی جامع برای مربیگری محسوب می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «مارتینز» روانشناس مشهور ورزشی، مربی با سابقه و ورزشکار سابقی است که با نگارش چاپ چهارم کتاب «مربیگری موفق» به ارایه اصول، دانش و مهارت‌های ویژه‌ای می‌پردازد. او کمک می‌کند تا مربیان تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات خود را به بهترین نحوه پایه‌ریزی کنند. بر این اساس، مربیان ابتدا فلسفه کاری‌شان را تعریف می‌کنند و سپس به شناسایی اهدافشان و تعیین روش‌های مربیگری می‌پردازند. آن‌گاه مربیان یاد خواهند گرفت که چگونه با استفاده از اصول روانی و ارایه توصیه‌هایی برای مدیریت مثبت، به هدایتگرانی ماهر و محرک‌های متبحر برای کنترل رفتار ورزشکاران تبدیل شوند.

مخاطب با مطالعه این کتاب می‌تواند بسیار موثرتر از گذشته در حرفه‌اش ظاهر شود. «مربیگری موفق» همچنین درباره مسوولیت مهمی به نام مدیریت تیم و جزییات مدیریت برقرای رابطه با ورزشکاران، سایر مربیان، مدیران، پرسنل پزشکی، مقامات، پدر و مادر ورزشکار و همچنین رسانه‌ها سخن می‌گوید. در این کتاب مسوولیت‌های قانونی مربی و استراتژی برای کاهش ریسک آموزش داده می‌شود.

خوانندگان این کتاب با تازه‌ترین پژوهش‌ها در زمینه تربیت بدنی و تغذیه از جمله اطلاعات جدید درباره کراتین، نوشابه‌های انرژی‌زا، کافئین و هیدراتاسیون آشنا می‌شوند. «مربیگری موفق» همچنین توصیه‌هایی را درباره سوء‌مصرف مواد مخدر در بین ورزشکاران، ارایه محتوا در انواع جدید متامفتامین، سوء‌مصرف داروهای تجویزی و آزمایش مواد مخدر ارایه می‌کند. همچنین نقل‌ قول‌هایی از مربیان شناخته شده درباره تبدیل شدن به یک مربی موفق در این کتاب بیان می‌شوند.

سوالات آورده شده در پایان هر فصل، مخاطب کتاب را به تفکر انتقادی درباره محتوای کتاب و کاربرد آن تشویق می‌کند. کتاب مربیگری موفق همچنین زمینه دسترسی آنلاین به یک مجموعه کامل از منابع مربیگری از جمله راهنمای مربی، بانک تصویر و بسته آزمایش یا تست را فراهم می‌کند.

این کتاب از پنج بخش و 20 فصل تشکیل شده است. در بخش نخست با عنوان «اصول مربیگری» مباحثی با عناوین توسعه فلسفه مربیگری، تعیین اهداف مربیگری، انتخاب سبک مربیگری، مربیگری برای شخصیت و همچنین ورزشکاران و مربیگری متنوع آورده شده است. «اصول رفتار» عنوان بخش دوم این کتاب است که موضوعاتی با عناوین «ارتباط با ورزشکاران»، «انگیزه پرورش ورزشکاران» و «مدیریت رفتار ورزشکاران» را شامل می شود. شما در بخش سوم با عنوان «اصول آموزش» با روش بازی، آموزش مهارت‌های فنی، آموزش مهارت های تاکتیکی و برنامه‌ریزی برای آموزش آشنا می‌شوید. در فصل چهارم با عنوان «اصول تربیت بدنی» نیز موضوعاتی نظیر مبانی آموزش، آموزش انرژی در تناسب‌اندام، آموزش برای تناسب‌اندام عضلانی، سوخت‌رسانی ورزشکاران و مبارزه با مواد مخدر بررسی می‌شوند. بخش پنجم این کتاب نیز از چهار بخش با عناوین اصول مدیریت، مدیریت تیم، مدیریت روابط و مدیریت ریسک تشکیل شده است.

راینر مارتینز(نویسنده این کتاب) بزرگترین مربی برنامه آموزش و پرورش در ایالات متحده است. او در حوزه روانشناسی ورزش نیز در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته می‌شود. مارتینز بیش از 80 مقاله علمی و 17 کتاب را نوشته است. او همچنین به عنوان سخنران برجسته در بیش از 100 همایش در سراسر جهان بوده و بیش از 150 کارگاه و کلینیک را برای مربیان و ورزشکاران در تمام سطوح برگزار کرده است. وی پس از دریافت دکترای خود در رشته تربیت بدنی برای 16 سال عضو هیات علمی دانشگاه بود. 

کتاب «مربیگری موفق» اثر «راینر مارتینز» از سوی نشر هیومن کنتیکس روانه بازار جهانی کتاب ورزشی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط