پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

«مرواريدهاي كِيو» يادنامه 94 شهيد دانشجوي لرستان به قلم پروانه قبادي كيا، از سوی نشر شاهد با همكاري بنياد شهيد و امور ايثارگران استان لرستان منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در اين كتاب زندگينامه و آثار فرهنگي 94 شهيد دانشجوي لرستان به همراه تصاوير، اسناد، خاطرات، وصيت‌ها، دست‌نوشته‌ها و ساير اسناد فرهنگي آنان منتشر شده است.

پروانه قبادی کیا، نویسنده «مرواريدهاي كِيو» با مراجعه به اسناد و استفاده از پرونده فرهنگي شهیدان در بنياد شهيد و امور ايثارگران و مصاحبه با خانواده آنان، این زندگينامه مستند را نوشته است.

مجتبي آدينه‌وند، جهانشاه آزادبخت، محمدحسن احمدي، ناهيد احمدي مقدم، محمد اركبان، ايمان بابايي، ابوالقاسم باقري، عبدالزهرا بحرانياني، محمدحسن اوحدي، محمدنبي باقري، حيدر سليميان، فرناز سهرابي، مرتضي ساكي، اميدعلي زيودار، شهريار رحيمي، صالحي رومياني، سيد شمس‌الله زاهدي، اسماعيل سپهوند ،محمد برمال، عباس برجي پور و يعقوب بهاروند احمدي برخی شهیدانی‌اند که «مرواريدهاي كِيو» به آن‌ها پرداخته است.

عنوان كتاب «مرواريدهاي كِيو» برگرفته از نام «درياچه كِيو» در شمال غرب شهر خرم آباد در استان لرستان است. «كيو» در زبان لری به معنی كبود رنگ و آبی است و آب این دریاچه به رنگ آبي و نيلی ديده می‌شود.

«مرواريدهاي كِيو» با ويرايش نهايي محمد قاسم فروغي جهرمي با شمارگان سه‌هزار نسخه، 736 صفحه و در قطع رقعی به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها