چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
رونالد رِنگ یک جایزه ادبی دیگر را هم درو کرد

رونالد رِنگ که چندی پیش برای کتاب «روزهای بازی. داستان دیگر بوندسلیگا» جایزه کتاب فوتبال سال آلمان را برد، اکنون برای همین کتاب به عنوان برنده جایزه کتاب غیر داستانی رادیو فرهنگی شمال آلمان به ارزش 15 هزار یورو برگزیده شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، یوآخیم کنوت رییس هیات داوران و مدیر برنامه‌های این رادیو در توضیح انتخاب این نویسنده و روزنامه‌نگار ورزشی اظهار داشت: رونالد رنگ با کتاب غیرداستانی عجیب خود داوران را متقاعد کرد. او با تحقیقاتی دقیق، مفید، هیجان‌انگیز و در عین حال ادبی به روایت داستان تغییر و تحولات بوندسلیگا از آغاز تا زمان معاصر می‌پردازد و در عین حال شکل گرفتن ساختارهای یک ماشین سرگرمی و اقتصادی را به تصویر می‌کشد.

فرانسیسکا آگوستین از زوددویچه سایتونگ که عضو هیات داوران این جایزه بود نیز گفت: نویسنده با روایت زندگینامه هاینتس هوهر بازیکن، مربی، مدیر ورزشی و استعداد یاب، به روایت پنج دهه تاریخچه لیگ برتر فوتبال آلمان می‌پردازد. او زندگی سرشار از احساس فراز و فرودهای قهرمانی از بوندسلیگا را به دور از نور نورافکن‌ها به تصویر می‌کشد. «روزهای بازی» حتی برای افراد غیرفوتبالی هم یک داستان جذاب با پس زمینه تاریخی است که نویسنده به شکلی استادانه، در آن طنز و تراژدی را با دانشی دقیق پیوند می‌زند.

رونالد رنگ روزنامه‌نگار ورزشی و نویسنده در بارسلون زندگی می‌کند. او همچنین رمان‌های «محافظ رویا» و «آلمانی خنده‌دار» را نیز در کارنامه ادبی خود به ثبت رسانده‌است. در سال 2011 زندگینامه‌ای در مورد روبرت انکه دروازه‌بان ملی‌پوش آلمان به قلم وی به زیر چاپ رفت.

امسال دانیل اشتال نیز به عنوان برنده جایزه حمایتی اوپوس پریموم بنیاد فولکس واگن انتخاب شد. او برای خلق کارهای علمی نسل جوان این جایزه 10 هزار یورویی را دریافت کرد. اشتال این جایزه را برای کتاب «تعقیب – نازی. دیکتاتورهای آمریکای جنوبی و مجازات مجرمان نازی» نصیب خود می‌کند.

مراسم اهدای این جوایز به صورت زنده از ساعت 19 از سوی رادیو فرهنگی شمال آلمان پخش می‌شود. این جوایز، 7 نوامبر (16 آبان) در قصر «هرن هویزر» در هانوور اهدا خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها