سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
«گام اول» محققان را تشویق می‌کند

نویسنده کتاب «سرمایه اجتماعی در آموزه‌های اسلامی» با اشاره به تاثیر تجلیل از آثار نویسندگان گفت: برگزاری جایزه «گام اول» موجب تشویق محققان می‌شود.-

محمد علینی، نویسنده کتاب «سرمایه اجتماعی در آموزه‌های اسلامی»، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، برگزاری جایزه گام اول را راهکاری مثبت برای ارتقای سطح پژوهش دانست و افزود: این رویکرد می‌تواند بسیاری از کتاب‌های حوزه‌های تخصصی علوم انسانی را به مخاطب معرفی کند.

وی در ادامه به محتوای کتاب سرمایه‌ اجتماعی در آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: در این اثر با نگاه به آموزه‌های دینی و تکیه بر متن قرآن، نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه، رویکردهای اجتماعی این مکتوبات بررسی شده‌اند.

علینی ادامه داد:‌ اسلام از وفاق و صلح سخن می‌گوید و آموزه‌های اخلاقی و اعتقادی مختلفی را در سطح اجتماع مطرح می‌کند که هر یک از آن‌ها در واقع، محور مباحث امروز جوامع مختلف محسوب می‌شوند. من نیز با توجه به این دغدغه به تقسیم‌بندی این رویکرد بر اساس کلام قرآن، پیامبر اکرم(ص) و حضر علی(ع) در کتابم پرداخته‌ام.

این محقق اظهار کرد: کتاب سرمایه اجتماعی در آموزه‌های اسلامی در واقع آموزه‌های اعتقادی و اخلاقی و مناسکی را در خانواده مسلمین و  در سطح جهان بررسی می‌کند، چراکه برخی ویژگی‌ها از جمله اخلاقیات پسندیده میان انسان‌ها مشترک هستند.

وی در پایان تاکید کرد: کتاب «سرمایه اجتماعی در آموزه‌های اسلامی» همدلی و صلح در کلام اسلامی را در قالب تقسیم‌بندی و ارایه جدول بررسی کرده و شاید از این نظر در جایزه گام اول برگزیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط