چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
15 کتاب در فهرست اولیه جایزه ادبی جنوب آسیا

با انتشار فهرست اولیه جایزه ادبی جنوب آسیا، روشن شد 15 کتاب برای دریافت این جایزه با هم رقابت می‌کنند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت این جایزه، اسامی کتاب‌های راه یافته به رقابت سال 2014 این جایزه عبارتند از :
«کتاب تخریب» نوشته آناند، «روزها روح» نوشته بنیامین، «وقایع نگاری یک نعش‌کش» نوشته سیروس میستری، «ساحره» نوشته جویدیپ روی-باتاچاریا، «شادی مشروع دیگر مردمان» نوشته مانو جوزف، «چطور ثروت چرکین را در آسیای در حال رشد حفظ کنیم» نوشته محسن حمید، «باغ مرد نابینا» نوشته ندیم اصلام، «جزیره هزاران آینه» نوشته نایومی موناورا، «وحشی ها» نوشته نیلانجانا روی، «صحنه‌هایی از زندگی اولیه» نوشته فیلپ هنشر، «درباره سانمال لین» نوشته رو فریمن، «آبی کبود» نوشته ساشین کاندالکار، «ارواح گرسنه» نوشته شیام سلوادوری، «بیگانه» نوشته سونارا جها و «نازک تر از پوست» نوشته عظما اصلام خان.

در این فهرست سه اثر از زبان هندی به انگلیسی ترجمه شده اند، چهار رمان اثر اول نویسنده‌شان هستند و نویسندگانی از آمریکا، بریتانیا و کانادا نیز در آن جای گرفته‌اند.

این کتاب ها از میان آثار 65 شرکت کننده اولیه انتخاب شده‌اند تا برنده جایزه 50 هزار دلاری سال 2014 انتخاب شود.

جایزه ادبی جنوب آسیا پیش از این به اچ ام نقوی برای «پسر خانه»، شهان کاروناتیلاکا برای «مرد چینی: افسانه پرادپ متیو» و جت تایل برای «نارکوپولیس» اهدا شد. پس از دریافت این جایزه اثر هر یک از این نویسندگان، بازاری بین‌المللی به دست آوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها