سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
برناردو آتخاگا دومين جايزه دن لوئيس را دريافت كرد

برناردو آتخاگا ، نويسنده باسكی، جايزه دن لوئيس اسپانيا را دريافت كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ال‌پائيس،خوسه ايراسو گارمنديا با نام مستعار برناردو آتخاگا ، نويسنده باسكی ، جايزه دن لوئيس اسپانيا را دريافت كرد.
آتخاگا اين جايزه را كه امسال دومين دوره آن برگزار مي شد در آستانه انتشار كتاب جديدش با عنوان «روزهاي نوادا» و به همراه شش هزار يورو جايزه نقدي دريافت كرد. برنده پارسال  اين جايزه ايگناسيو مارتينس ده پيسون بود.
هيئت داوران اين جايزه متشكل از خوسه ماريا ميكو، اينماكولادا اورساينكي،آنتونيو پرز لاشراس،بالنتينا فرناندز و مارتينز پيسون، به اتفاق نظر، آتخاگا را براي كارنامه ادبي و روايي پربار و نقش به‌سزاي وي در اشاعه ادبيات و فرهنگ به‌عنوان برنده اين جايزه انتخاب كرده بودند.
خوسه ايراسو گانديا در سال 1951 در ايالت پائيس باسكوي اسپانيا متولد شد. آثار وي در زمينه‌هاي مختلف از جمله شعر، داستان ، رمان و مقاله است.وي تحصيلاتش را در رشته علوم اقتصادي در دانشگاه بيلبائو به پايان رساند.
وي تاكنون برنده جوايز ديگري از جمله جايزه ملي روايت اسپانيا و جايزه نقد در سال 1989 شده است. از جمله آثار وي مي توان به «اتيوپي» در سال 1978،«شكار» در سال 1986،«يك مترجم در پاريس» در سال 1999 و «الفباي ادبيات كودك و نوجوان» در سال 2002اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها